Gjest Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Har hørt at når babyene er urolige er det ofte bedre at pappaene roer de fordi de kjenner lukten av melk hos mammaen og ofte blir mer urolige av det. Noen som vet om det er tilfelle? Vi prøver å innføre leggerutiner og jeg synes at det virker som om han sovner lettere de kveldene pappaen tar ham. Min mor påstår at det er best at pappaen tar seg av slike ting av samme grunn som jeg nevnte, men jeg ser ingen grunn til å "snike meg unna" om det ikke er tilfelle.
2hærligegutter Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 Det er sikkert litt forskjellig hos hver enkelt, hos oss er det ikke sånn. Men så blir pappaen her litt stresset når babyen gråter. Jeg måtte til og med avvenne 1.mann med natt amming selv, fordi gutten ble helt hyper og ville leke hvis pappaen kom inn på rommet på natta, og det syntes jeg ikke var noe gøy, da skulle vi sove
Gjest Skrevet 30. mai 2008 #3 Skrevet 30. mai 2008 Ofte blir hun mer urolig hos pappaen og jeg må roe henne.....og pappaen er en rolig person..
MathildeC Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 Nei, hun blir mer rolig av meg, syngingen og puppen. Men da hun var helt liten (nyfødt til 4 mnd) roet pappaen hennes henne bedre.
Mammapudding Skrevet 30. mai 2008 #5 Skrevet 30. mai 2008 Ikke her i huset. Nå ammer jeg ikke lenger så det har ikke noe med melkelukt å gjøre, men Leah roer seg ikke hos pappan i det hele tatt.
Yrha Skrevet 30. mai 2008 #6 Skrevet 30. mai 2008 Det beste er vel hvis dere klarer å venne babyen på at begge kan legge han uten problemer. Vi har prøvd på dette, men ofte så vil han ha en skvett mer pupp før han sovner, og skriker seg hes hos pappaen til han får det, og da blir jo jeg som legger ham. Men det blir jo ikke sånn i all evighet. Så snart han har glede av natta-fortellinger, skal pappaen få ha hovedansvaret for legginga
En, snart to :) Skrevet 30. mai 2008 #7 Skrevet 30. mai 2008 Her er det eg som roer snuppa. Pappan har forsøkt gang på gang, men nei... Verste av alt er at jeg bruker å legge henne i vogga, synger og vogger henne til hun sovner. Ofte uten gråt i det hele tatt. Og veldig sjeldent pupping etter at hun har lagt seg. Pappan har forsøkt det samme, men det går rett og slett ikke. Sist gang holdt han på over en time før hun sluttet å gråte og sovnet. Hos meg tar det mas 15 min. Veldig rart dette. Tror ikke det er puppen som får henne til å sovne når hun ikke er i nærheten av den. Ei heller min forferdelige synging. He he...
Aima Skrevet 31. mai 2008 #8 Skrevet 31. mai 2008 Her kommer det veldig an på humøret til vesla. Er hun mett, men har litt mageknip / kjeder seg/ er smågrinete - så er pappa beste medisin. Hun kan roe seg umiddelbart etter at jeg har gitt henne til ham. Er hun sulten / har stressa seg opp over et visst nivå - så er det bare jeg som fungerer. Det må nevnes at pappa er Den Store Roen - mens jeg blir mer stressa av at vesla gråter. Hun merker nok det - og det har nok vel så mye å si for trøsten som evt. melkelukt fra meg. Egentlig veldig fint at hver av oss fungerer i forskjellige situasjoner - det blir veldig fin fordeling av trøstejobben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå