Gjest Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Vi skal reise 1 uke til Spania nå på søndag. Også ringte de fra bhg i ettermiddag og forteller at datteren vår har 39,3 i feber...! Hun virket helt frisk i dag tidlig og hadde virket frisk i bhg også helt til etter at de hadde sovet. Da hadde hun plutselig vært veldig klengete på de ansatte mens de var ute, noe hun aldri pleier. Hadde heller hatt noe apetitt etter sovingen. Hun kom seg litt etter at hun kom hjem. Drakk mye, var ikke så varm lenger og var i godt humør, men mindre aktiv en vanlig. Men når kvelden nærmet seg ble hun plutselig dårligere. Kjempevarm og slapp. Tok tempen på henne før jeg la henne og da var den 39,2. Virker ikke til å ha andre plager enn feberen. Hva kan dette være? Og hva slags forhåndsregler bør vi ta i forhold til turen vår? Bør vi ta en tur på legevakten i morgen og se om de kan finne ut hva det er?
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 er hun gammel? kan det være reisefeber rett og slett,hvis dere har sagt til henne at dere skal på ferie og hun gleder seg.. men er jo ikke mye i feber hun har,så ville nok drøyd den,gitt paracet og sett det ann imorgen,men for all del,er du engstelig så ring legevakta og hør,omså for å ta en CRP og se om det er bakterie eller virus infeksjon,er det virus gjør de jo ikke noe med det uansett,er det bakterie kan hun få medisin mot det. Lykke til=)
Gjest Skrevet 30. mai 2008 #3 Skrevet 30. mai 2008 Hun er 21 mnd. Så jeg tror ikke det er reisefeber.Vi har fortalt at vi snart skal ut å fly, men det virker ikke som hun har noe forhold til det og når vi skal det. Jeg hadde absolutt ikke vært bekymret hvis det ikke var for at vi skulle ut å reise. Er vel mest ørebetennelse jeg tenker på med tanke på trykk i flyet. Men hun gir ikke uttrykk for at hun har vondt i ørene.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 ok,så nesten 2år..hmm...ørebetennelse kan det være ja,kan være så mye,kan være bare litt kroppsforandring også.. har du prøvd å dra henne litt i øreflippen,eller legge henne flat på gulvet,eller holde hånda over øret,gir hun utrykk for at det gjør vondt?? har en på 3år som er ØNH barn,og har nå for andre gang dren i ørene,var oppe i 5ørebetennelser på 1mnd før han fikk dren. Men vi fløy både til og fra operasjon med dette,men skal kanskje være forsiktig pga trykk ja,hvis det er ørebetennelse. Men ta dere en tur til legevakt,og be om CRP,skjekk av ører og hals hvertfall,så får dere kanskje vite om det er noe eller ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå