PinkeyWinkey-FØDEKLAR<3 Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Først lurer jeg på hvor tette de er og så hvordan er det å ha to tette? Noen store utfordringer, store overaskelser, store problemer? Hva har vært positivt, hva negativt? Sikkert vanskelig å beskrive i korthet... Vi vil så gjerne ha nr 2 nå, så lurer litt... Ha en fin kveld damer!
Lellemor Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 når jeg føder i desember blir det litt mindre en to år i mellom. har termin 10 desember 08, minsten er født 30, desember 06
sostre2 Skrevet 31. mai 2008 #5 Skrevet 31. mai 2008 jeg har to jenter som det er 15 mnd mellom. det var en tøff tid når de var små, det er som å ha tvillinger men med forskjellige behov. nå er de snart 4 og 5 år og jeg er glad for at jeg fikk de så tett med tanke på hvor mye glede de har av hverandre. men jeg kommer aldri til å få to tette igjen. må jo nevne at jeg er hjemme med de, det er jo mye lettere hvis du har den eldste i barnehage.
Christoffer i magen Skrevet 31. mai 2008 #6 Skrevet 31. mai 2008 Hei! Jeg har 2 jenter på 7 og 8 år. 14 mnd mellom de to. Jeg tror det er litt avhengig av hvordan barna dine er mår man får to tette. Min eldste var veldig flink og uavhengig for alderen når minstejenta kom og det er jeg glad for. Men alikevel så var det veldig slitsomt. De som har både opplevd to tette og tvillinger sier at det er lettere med tvillinger og jeg har egentlig ikke noen problemer å se akkurat det. Min søster har tvillinger og selv om det har vært mye slit med det også ble det på en litt annen måte liksom. Jeg angrer ikke på det valget jeg gjorde men likevel kunne jeg godt ha tenkt meg å ha litt lengre tid mellom dem. Som nevnt over så har de mye godt av hverandre men jaggu mye "vondt" også. Det er mye krangling og de begge to føler seg sjalu for alt som er og de har få "egne" venner. Så det er litt slitsomt til tider. Mine to har VELDIG forskjellig personlighet og væremåte og må behandles på ulike måter og dette byr på en del utfordringer i og med at de er så og si i samme alder. Men jeg er veldig nøye med å ikke gjøre forskjell likevel. Men de gangene de er venner så har dem det utrolig artig sammen og jeg vet at de elsker hverandre og passer på hverandre. Og jeg tror de kommer til å henge sammen som erteris når de blir litt eldre. Så jeg tror nok at du bare må se an din egen situasjon og følelser i dette. Garantert mange som har opplevd det å få to tette på en annen måte en meg igjen. Mange ville nok råde deg til det mens andre igjen fra det. Jeg stiller meg mitt imellom de to for jeg ville nok ikke gjort det igjen men angrer heller ikke på det egentlig. Uansett så må du ha lykke til med valget du tar. Det blir nok en skjønn baby den dagen den kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå