Maud Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Nå flytter hun, tenk at hun har blitt så stor. Nå flytter hun, litt lenger vekk fra far og mor. Nå flytter hun, inn på sitt eget rom. Nå flytter hun og jeg føler meg litt tom. Nå flytter hun og adressen er ikke som før. Nå flytter hun opp en trapp og inn en dør. Nå er det slutt med mat mange ganger hver natt. Nå er det slutt på nattlig kos mellom mamma og skatt. Nå er det slutt og det har jeg gledet meg til. Nå er det slutt og jeg vet ikke helt om jeg vil. Nå er det slutt og pappa tar nattevakta Nå er det slutt på å våkne og føle seg slakta. En ny tid starter når barna blir stadig større. En ny tid starter, det å slippe taket må mamma tørre. En ny tid starter når siste babyen flytter på eget rom. En ny tid starter og gleden føles akkurat nå litt tom. En ny tid starter med nye former for glede. En ny tid starter, med mamma inderlig til stede. Jeg vil det og vil det ikke - jeg lengter etter å få sove en hel natt. Jeg vil det og vil det ikke - jeg vil ha henne liten min lille skatt. Jeg vil det og vil det ikke - at hun også skal vokse og bli stor. Jeg vil det og vil det ikke - at hun skal være like knyttet til far som mor. Jeg vil det og vil det ikke - vite at denne babyen er min aller siste. Jeg vil det og vil det ikke - gledes over det og tørke noen tårer triste.
bustebartepin Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 Åh det var fint det Maud! Kjenner meg så inderlig godt igjen i det du skriver; du traff innertier her med dette nydelige diktet, må tørke en tåre nå men smiler litt også..
iznogood Skrevet 30. mai 2008 #3 Skrevet 30. mai 2008 Å, det er så vemodig når siste babyen i hele verden flytter på eget rom. Kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Håber det blir en fin natt for mammaen og pappaen og den lille, store jenten.
Plutseliten :) Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 Nydelig skrevet Maud! Skjønner godt at det er vedmodig og rart. Så godt skjønner jeg det, at minstemann sistemann fortsatt ligger inne hos oss Sov godt i natt....det trenger du.Og det går helt sikkert fint med snuppa og pappa"n. God klem!
coscos Skrevet 31. mai 2008 #5 Skrevet 31. mai 2008 Dette var noen flotte ord, Maud. Selv om jeg bare har en, så kjenner jeg meg igjen. Synes den tiden gikk så altfor fort, selv om jeg ikke følte det akkurat mens det stod på, og da var klar for å flytte lille M over på eget rom ganske tidlig. Men, nå, som vi ikke er sikre på om det blir noen flere barn, skulle jeg ønske jeg kunne ha kost mer med ham da han var liten. Håper det går bra med pappaen og lille snupp, og at du får sove godt om natten :-)
dritgrei hei hei! Skrevet 31. mai 2008 #6 Skrevet 31. mai 2008 så fint så fint! "jeg vil og jeg vil det ikke".... det er den beste beskrivelsen på mye av det vi opplever! du er god du Maud, og flink og sterk og tøff og kul og stilig!
Urtete Skrevet 2. juni 2008 #7 Skrevet 2. juni 2008 Sukk.... så fint!!:-) Det er akkurat sånn vi mammaer ofte føler!
Trollmora Skrevet 2. juni 2008 #8 Skrevet 2. juni 2008 Så fint! Du er så flink, Maud! Kjenner igjen følelsen så inderlig godt. Å ville og ikke ville la dem være babyer. De blir så fort store og i takt med tiden er det vanskelig å holde på minnet om lukt og uttrykk, smil og grimaser.
tebekaa Skrevet 4. juni 2008 #9 Skrevet 4. juni 2008 Nyyydelig dikt! Snufs! Traff mammahjertet mitt midt i kjernen. Her har vi drøyd og drøyd og drøyd. Vil og vil det ikke... Mest ikke? Ja, ja... hun er jo ikke konfirmert ennå da;) Tørker noen triste tårer på dine vegne for den aller siste babyen som flytter fra mamma'n sin. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå