Januarbaby2014 Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Jeg hadde det forrige svangerskap, da hadde jeg vel alle symptomene. Nå har jeg fått masse (!!!) vann i føttene, men det er sikkert varmen sin skyld! Jeg har utslag på både proteiner og blod på urinstix. Har (litt) vondt i magen på høyre siden, og så har jeg også synsforstyrrelser. (Er vel kanskje pga. at jeg har lite jern at jeg har synsforstyrrelser.) Men, jeg har ikke særlig vondt i hodet, har heller ikke høyt blodtrykk. Kan jeg utelukke svangerskapsforgiftning?? =)
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 Jeg har ingen personlig erfaring med svangerskapsforgiftning, men du har jo mange tegn, og siden du har hatt det tidligere er vel faren større for at du får det igjen i senere svangerskap? Jeg ville iallefall tatt kontakt med jordmor / lege i morgen og forhørt meg litt, sånn i tilfelle..
Lellemor Skrevet 30. mai 2008 #3 Skrevet 30. mai 2008 du bør kanskje ringe en vakthavende jordmor å snakke med henne, høres ut som preklampsi......
Silje og Vaniljebollene Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 Når målte du blodtrykket? Det kan stige fort...
Januarbaby2014 Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. mai 2008 Tror ikke det er noen jordmor her som vi kan ringe etter at de har gått hjem fra jobb for dagen, men kanskje jeg kan ringe sykehuset? Eller legevakta? Jeg har blodtrykksmåler hjemme, så har nettopp målt det! =) Skal ta å sjekke urinen neste gang jeg går på do, hvis det fremdeles er både proteiner og blod i urinen, så tror jeg kanskje at jeg har urinveisinfeksjon i stedet for svangerskapsforgiftning. Kjennes virkelig ikke ut som svangerskapsforgitning, kan ialefall ikke sammenlignes med hvordan jeg var forrige gang iallefall.
Lellemor Skrevet 30. mai 2008 #6 Skrevet 30. mai 2008 alle kommuner har en vakthavende jordmor uansett på døgnet, ring legevakta så har di sikkert et nr. det er bedre å være sikker.. man trenger ikke ha høyt bt/p for å ha preklampsi. jeg fikk "akutt preklampsi hovnet opp i fingrene og fotene, hadde prot og blod i urinen. var heldigvis rundt uke 40 da, så di satte igang fødselen umiddelbart.. somsagt, bedre å være sikker... sjekk heller en gang for mye..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå