Hildeks Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Tullehøna mi på 7 mnd har alltid sovet mye på dagen, ikke gått mer enn en og en halv - to timer før hun måtte sove en halvtime, tre kvarter.. Men idag, hadde hun en lur kl 10.30 til 11.00 og en superliten dupp kl 12.30- 12.45/50, så gikk jeg den daglige soveturen kl 14.30 men hun var våken og smilte hele turen(1t), så gikk vi hjem og spiste middag, så tenkte jeg å legge henne igjen siden hun ikke hadde sovet, men neida, så prøvde jeg igjen til sovetiden hennes halv fem, men ikke pokker om denna jenta skal sove nei! Så da kl ble syv var hun litt trøtt, badet ogfikk flaske hal 8, slokna underveis i flaska, drakk 240 ml, 50 i søvne:p Måtte bare bære henne i seng stakkar.. Hvorfor vil hun ikke sove på dagen? Andre som plutselig ikke trengte så mye søvn på dagen? Er skikkelig rart, hun pleier bli skikkelig sutrete etter to timer våken, men idag begynte hun ikke sutre skikkelig før syv.. Erfaringer? Ble langt, men hååååper på svar=)
salamander Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 her varierer det veldig fra dag til dag. men i dag gikk vi tur ut halv tolv og var hjemme klokka tre. sov ikke no bare sto i vogna og var glad. halv fem var det natta faktisk. sov i fanget til 7- det er da han pleier å legge seg. da bar jeg ham i seng. han er også 7mnd og det er så mye spennende å følge med på og så mye futt i kroppen som endelig har lært seg å bevege seg. sover alltid to dupper før tolv men etter tolv er det helt bananas med rutiner
DoubleTrouble Skrevet 30. mai 2008 #3 Skrevet 30. mai 2008 Hei! Dette kan variere fra dag til dag. Jeg har tvillinger på snart ett år. Da de var et par mnd sov de kun timinuttersdupper på dagen. Ville ikke sove lengre. Jeg spurte på helsestasjonen og helsesøster sa at det er ikke alle barn som har behov for flere timer på dagen. Dette kan variere. Nå våkner de 6 på morningen, og får seg en dupp i 8.30 tida. Da sover de til 9.30/10. Etter lunch 11, går vi tur og da sovner de som regel i vogna og kan sove 1-2t. Legger dem igjen i 15-tida og da sover de til 16, ikke lengre for da ødelegger det natta til dem. Legger dem kl.19 for kvelden. De skal begynne i barnehage på august så vi må nok prøve å forkorte duppene litt framover nå Tror ikke du bør legge henne så sent som 16.30. Det er for sent. Gå heller lengre tur på dagen slik at hun sover lengre i vogna så kan du legge henne i 19 tida. Blir hun veldig trøtt før det, kan du legge henne til senest 15.
Hildeks Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. mai 2008 vet det er noen som mener den sene duppen hennes ødelegger, men hun sover sååå bedre av det, hun pleide sove fra hal fem til fem og la seg for natten 19, sover alltid til 7-8 uten å våkne, så den sene duppen må hun ha enten folk vil det eller ikke.. Og hun sover ikke lenger enn halvtime, tre kvarter selv om jeg triller tur, sånn har hun alltid vært.. Men var ikke det jeg lurte på, hun sov jo ikke hele dagen og var ikke trøtt engang før til vanlig leggetid..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå