Gå til innhold

En dårlig dag....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne dagen kan gå inn i historien som en av de verste...

Etterb alt tullet med dagmammen, endte det jo med at Måka kom hjem for å sove. Jeg prøvde å hvile litt imens, men endte opp med flere turer til toalettet.

Så våknet Måka, og vår polske bestevenninne kom hit for å vaske. Dermed satte jeg Måka inn i bilen, for å kjøre til Oslo for å hente phantom-mannen og den nye fine sykkelen til eldstejenta.

Underveis hadde jeg flere runder med brekninger, men hodlt stand. Stod i kø helt til byen, hvor mannen stod klar for å hoppe inn. Han satte seg heldigvis bak rattet for jeg følte meg elendig og begynte å få smerter i magen. (muligen all clutchingen i kø som gjorde utslaget)

Plutselig mens vi sneglet oss hjemover i kø de veie også ble jeg akutt kvalm. prøvde å tømme en pose med ymse greier som mannen hadde med seg...desverre var jeg ikke helt kjapp nok, og posen hadde hull...så jeg følte meg særdeles lekker der jeg satt hele veien hjem...og dritdårlig.

Phantom-mannen ringte min veninne som bruker samme dagmamma som oss, og ba henne om hjelp med å hente Junior. Hun trådte selvfølgelig til, og tilbød at Junior kunne være sammen med dem om ettermiddage, spise, leke etc og så kom hun med ham senere. Vi slo til på tilbudet!

Vel hjemme etter flere runder oppkast i bilen, sjanglet jeg meg inn i huset opp for å få av det ekle tøyet, dusje, kaste opp igjen og igjen...før jeg tilslutt klarte å gå til sengen. Fikk vanvittige smerter imagen, som jeg nå tror kommer av at magemusklene har fått prøvd seg maks idag... Men det gir seg ikke...

Har sover litt, men våknet med nye smerter, og vi ser det nå an om en telefon til føden er det riktige... Jeg er rød i fjeset, varm og har vondt...men det føles jo ikke som om det er fødsel på gang...

Nå sover Måka. Junior koser seg i dusjen. Phantom-mannen jobber og jeg sitter sjaber i stuen og lurer på hva som skjer videre... Bør kanskje prøve å spise litt..men det frister ikke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå håper jeg du har snakket med føden og blitt enig med dem om at det er lurt å ta en tur dit for en sjekk. Prøv i hvert fall å få i deg litt drikke da! Dette er sannsynligvis "bare" varme og stress, men det skader ikke med en sjekk. Noen ganger klarer ikke magemusklene å stoppe å trekke seg sammen, men du trenger kanskje hjelp til å roe den?

Stor klem

Skrevet

Uff, nei. Dette høres ikke bra ut! Leste nettopp om den dagmamma situasjonen din. Skarlagensfeber har supergutten hatt og han var rimelig syk. Jeg synes at hun har et ansvar for å informere dere om denne tilstanden stemmer. Håper at det ordner seg med avlastning for dere- hvis ikke må det vel ordne seg med en sykemelding for phantom- mannen for å ta seg av barn???

Håper at du føler deg bedre nå. Jeg ville tatt en kjapp sjekk hos føden- med tanke på at du er rimelig høygravid nå.. Tenker masse på deg og håper at du føler deg bedre.

God klem

Skrevet

Enig med de andre; ring føden du, greit å få sjekket dette. Håper du føler deg bedre!!

Skrevet

Hvordan går det med deg? Har du fått ring til føden?

Klarer du få spist noe, i det minste drukket noe?

Stor klem fra Bergen

Skrevet

Støtter de andre med å ta en telefon til føden.

Det er lurt å sjekke din tilstand i forhold til så mye oppkast og varmen.

Du må få i deg nok væske og litt mat...

Sånne påkjenninger du har hatt siste dagene sliter på,og nå sier kroppen din fra.

God klem

Skrevet

Jeg har ikke ringt føden...har ligget stille på sofaen noen timer. Så snart jeg beveger meg blir det verre, både vondtene og kvalmen. Sant å si så orker jeg ikke tanken på en kjøretur til sykehuset...pga kvalmen og oppkast.

Phantom-mannen har nå servert med en "rett i koppen" som enda ikke har kommet opp.. Når det gjelder væske, så har jeg prøvd å drikke jevnt, men alt som går ned kommer opp igjen...

(Bare tanken på å legge ut om hyperemisisen som er svært så aktiv nå...og forklare hvordan smertene arter seg tar luven av meg...så vi har blitt enige om å se det litt an en stund til... Blir det verre iløpet av natten...så ringer jeg og hører hva som er lurt å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...