er det muuulig Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 hvor mye er det man max har lov å høke husleien med i året?? mener å ha hørt der er en maxgrense?
lionkittens Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 Det skal stå i husleiekontrakten din ! Så fin den frem ;O) I den vi har på leiligheten vi leier ut står det at husleien kan reguleres 1 gg i året efter konsumrente indeksen. (det er det som er standard )
er det muuulig Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. mai 2008 står ikke noe i kontrakten min. eneste der står er at det er en mnd gjensidig oppsigelse og husleie betales på forskudd og at biler som er parkert rett nedenfor taket om vinteren står der på eget ansvar om det raser snø fra taket på dem. i dag fikk jeg brev sammen med husleia at de fra neste mnd øker husleia med 500kr..... noe som jeg synes er veeeldig urimelig pga. standard..:-S
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 Er det ikke noe med indeksregulering, da tro.... Dvs at i år burde de kunne heve den med 5-6%. Hva betaler du i utgangspunktet, da?
er det muuulig Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. mai 2008 hehe betaler bare 2500kr.....meeen denne leiligheta er faktisk ikke verdt mer!!! haaater den og daa er det ekstra surt at den blir økt med 500kr!!:-S er bare så synd at her jeg bor er der ikke noe annet til leie:-(
lionkittens Skrevet 30. mai 2008 #6 Skrevet 30. mai 2008 _Om de ikke har skrevet noe i kontrakten så er det efter indeksen og jer er noe usikker på hva den er .
lionkittens Skrevet 30. mai 2008 #7 Skrevet 30. mai 2008 De öker husleien mer enn indeksen tilsier at er lov,............ men på en annen side så har dere heller ingen fullverdig kontrakt så de kan nok ture litt frem som de vil
FrøkenKnallkul Skrevet 30. mai 2008 #8 Skrevet 30. mai 2008 Tidligere hørte jeg at det kun var lov å øke leia med max 10% pr. år. Men det begynner å bli lenge siden jeg leide leilighet. Kanskje du finner noe på lovdata.no, under husleieloven.
aanonym Skrevet 30. mai 2008 #9 Skrevet 30. mai 2008 Her står alt: http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/1023824302.54/1023894218.22#husleiens_stoerrelse
er det muuulig Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 30. mai 2008 tuusen takk damer:-) skal sjekke opp der :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå