Gå til innhold

Når foreldrene krangler, hva sier man til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke ofte jeg og mannen min krangler, og jeg er veldig i mot å krangle foran barna. Men det hender av og til at det skjer allikevel.

Det gjorde det i dag.. Jenta vår var i stua og etter å ha bygget seg opp med en masse irritasjon var begeret mitt fullt og jeg eksploderte helt!

Kjefta en masse på mannen min og var litt voldsom med gryter og grytelokk.. Og bråkte!

Og når ting roer seg ned kommer den dårlige samvittigheten.. Blir jenta mi lei seg eller redd? Hun sier jo ikke så mye da, men jeg snakket med henne etterpå.. Prøvde å forklare. Men hva sier man til en tre-åring?

Jeg prøvde i hvert fall å formidle at jeg var sinna på pappa, men at det går over og at det ikke er henne jeg er sint på. Og at jeg er glad i pappa.. Og at jeg er glad i henne..

Men, den dårlige samvittigheten ligger der for det! :oP

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, sa det også da... :o)

Skrevet

Synes du gjorde rett jeg. I å sette deg ned med barnet og forklare. Jeg mener også selvfølgelig at man helst ikke skal krangle foran barna, men det kan jo selvfølgelig skje når man kommer til et punkt og alt raser sammen.

Jeg tror heller ikke det er skadelig for et barn og se at foreldrene er uenige en gang imellom. De må også lære at alt ikke er rosenrødt hele tiden, men de værste skyllebøttene sparer man seg for.

Uansett skjønner barna mye, selv om man ikke sier noe. Så da kan det være like greit å sette seg ned of forklare. Og jeg tror det er viktig å få frem at mamma og pappa fortsatt er like glad i hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...