Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare litt nysgjerrig. Hvorfor skal man ringe inn til fødestua hvis man ikke kjenner noen spark en dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å få komme inn til kontroll og se at alt står bra til med den lille i magen. Når man er så langt på vei som 28 uker (???) skal man kjenne liv og bevegelse daglig, fordi barnet er så pass stort at man bør klare å kjenne bevegelsene i løpet av dagen.

Skrevet

Var på kontroll i går og da var alt helt fint. De sa han trivdes veldig bra og alt så supert ut. Men i dag har jeg ikke kjent liv, så er litt usikker på om jeg burde ringe inn. Er 38 uker på vei nå...

Skrevet

Har du førsøkt dricka kallt eller æta något med mycket socker i? Isbitar brukar få fart på min pojk. Kænner du fortfarande inget så ring till føden du. Du får antagligen komma in på en kontroll. Bættre att åka in en gång før mycket æn en gång før lite.

Lycka till

Skrevet

får prøve isbiter... spiste masse bruspulver istad uten effekt. og det er da ganske mye sukker i bruspulver, er det ikke? får prøve å se. Håper jo at jeg slipper å dra inn dit i dag også...

Skrevet

Mot slutten av svangerskapet blir kan det bli litt forkalkninger og sånn i morkaka, fordi den begynner å bli "gammel". Hvis morkaken fungerer dårlig kan det være en grunn til at barnet blir mindre aktivt, og dette kan være et tegn på at barnet bør ut. - derfor bør en da få sjekket fosterlyden.

Det kan være litt vanskelig å vurdere hva som er mindre aktivitet enn vanlig. Mot slutten er det jo ganske trangt inni magen, og det er ikke så god plass for baby å bevege seg heller.

Men som det er sagt - oftest kjenner man noe om man har spist og setter seg ned og hviler etterpå.

Skrevet

Har du prøvd å drikke noko iskaldt drikke ? Gjerne med sukker i, merker sjølv at det blir aktivitet viss eg drikk iste. Alt er sikkert bra, men ein skal vera oppmerksam på at ein kjenner liv kvar dag. Det er teikn på at alt er bra med barnet. Ikkje for å skremme deg, men har ei bekjent som mista barnet sitt i veke 37. Ho var på kontroll i veke 36 og då var hjertelyden ok, men den siste veka (37) hadde ho ikkje merka noko aktivitet. MEN det er ikkje meininga å uroe deg.

Skrevet

Så da burde jeg kanskje ringe inn i dag, selvom alt så bra ut på ultralyden i går?

Har ikke kjent noe liv etter jeg har spist eller drukket heller. Og jeg kom på rett etter jeg hadde skrevet inn istad at jeg har spist en del saft is, og det er jo kaldt, men ingen reaksjon fra den lille.

Skrevet

Drikker vann som jeg har hatt på flaske i fryseren, og spiser masse saft is på pose fra first price. Men siden alt så bra ut på ultralyden i går er jeg litt usikker liksom. Vil jo ikke virke for masete heller.

Skrevet

har lurt på det samme...er 32 uker på vei nå...

va på Ultralyd i går, å alt så bra ut...lillepia vårres kosa sæ masse...

men i dag har hun vært rolig..kjenner hun nu å da, men ikke så ofte...så vet ikke ka som er lite nok for å ringe inn til KK...

Skrevet

Jeg ville absolutt ringt å fått det sjekket.

Alt er sikkert bra, men bedre å være på den sikre siden og slik at du får sove godt i natt :D

Skrevet

så lenge du kjenner henne,så er alt sikkert bra:)

men noe bevegelse SKAL man kjenne hver dag..

Skrevet

Hei Englejenta!

Har du snakket med føden? Jeg ringte igår og meddelte at vår lille har vært rolig i det siste, men har kjent spark og de tok meg megaalvorlig (Ullevål om det har noe å si). Måtte komme inn med engang og ta en sparketest. Man skal kjenne liv hver dag. ble veldig glad for at de var så seriøse og betryggende.

Du burde sjekke for ¨å ha gjort det. Dersom hverken sukker, kaldt å drikke eller noe livner opp den lille så skal man ringe. Jeg får ofte reaksjon dersom jeg dytter litt til babyen eller legger meg på siden. Men du vet sikkert best når og hvordan du har fått tilbakemelding fra babyen din før;)

Skrevet

jeg fikk noen små bevegelser i stad, så da bestemte jeg meg for å vente og se det litt ann til i morgen. Er han fremdeles like stille så ringer jeg da. Han sparka litt når jeg drakk en flaske vann med masse isbiter i=)

Skrevet

så bra det ble litt liv:)

Husk bare at det viktigste er at du skal følge magefølelsen din og ikke frykt for reaksjonen til andre eller at du er hysterisk osv... Fikk også høre igår at disse små har lange søvnperioder hvor det er stille så sikkert det din lille har bedrevet da;)

Skrevet

Det står i det nyeste Gravid; Når det er snakk om lite liv skal man IKKE "sove på det". Man skal alltid ta kontakt med føden og så vil de vurdere om du trenger å komme inn.

Jeg ringte her om dagen, hadde kjent liv i løpet av dagen, men mindre enn vanlig og men ikke noe de siste timene (og ho pleier å være mest aktiv på kvelden). Jeg dyttet i magen og drakk kald brus i 45 minutter, før jeg ringte føden. De ville ha meg inn til sjekk...

Og når jeg la på; tror du ikke frøkna våkna? Da ble det masse liv...

Jeg tror jeg får en oppmerksomhetssyk jente. ;P

Skrevet

Jeg hørte noen si at grensen for å ringe skulle være "dersom du er bekymret" og det syntes jeg hørtes bra ut. Så dersom jeg blir bekymret skal jeg lytte til magefølelsen og ringe Føden, selv om det viser seg å være ingenting....

Skrevet

De 3 siste mnd. skal man dette fordi det skal være aktivitet daglig i denne siste perioden.. Slik at de kan se om alt er okey;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...