suppegjøken+grønnskollingene Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Gutten min starta på medisiner for ørebetennelse i dag. Trommehinna hans sto visst skikkelig i spenn og var veldig rød og betent. Han er ganske pjusk og har vondt, litt feber også (39) Spurte legen om det var lurt å ta han med opp i fly(om 5 dager) pga ørebetennelsen, men det ville han ikke gi noe svar på. Han sa at han kunne få skikkelige smerter hvis trommehinna ikke var sprekt innen det. Han sa også at 5 dager er ganske lenge til. Noen med erfaringer?
Totettitett Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 Dersom det ikke har gått hull på trommehinna, bør du ikke ta med barnet opp i fly. Trykkforskjellen kan gi uutholdelige smerter. Men om det har gått hull på, er det ikke farlig. Gutten vår fikk ørebetennelse når vi var i syden, men heldigvis så gikk det hull på trommehinna før vi skulle dra hjem.
Babykilo Skrevet 30. mai 2008 #3 Skrevet 30. mai 2008 Har dere fått antibiotika? Vi har hatt 6 runder med dette siden oktober, og fått ab hver gang pga høy crp og høy feber. Da har det gitt seg veldig fort. Tror det kan gi seg innen fem dager. Se an allmenntilstanden.
suppegjøken+grønnskollingene Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. mai 2008 Ja han har fått antibiotika. Legen ga han det siden vi skal reise på 14 dagers ferie i sydligere strøk om 5 dager. Gutten min har hatt masse ørebetennelser, har dren på det ene øret, men har nå betennelse i det andre. Merker jeg er litt "stressa" ang denne ferien. Kanskje jeg burde stikke innom legen på tirsdag for å sjekke om det har sprukket. Jeg har ikke tidligere sett når det har sprukket, så vil være på den sikre siden.
Mayken Skrevet 30. mai 2008 #5 Skrevet 30. mai 2008 Vi skulle dra til syden en lørdag morgen. Mandagen før fikk snuppa dobbel ørebetennelse, var på legevakten og fikk antibiotika. Fikk ikke i henne noe, for hun likte den ikke. Fikk en ny på tirsdagen og fikk startet kuren ordentlig. Gikk helt fint da vi fløy noen dager etterpå. legen på legevakten sa at det ikke skulle være noe ploblem. Men tror nok dette er noe dere må se ann når det nærmer seg.
Sjokoladekaka Skrevet 30. mai 2008 #6 Skrevet 30. mai 2008 Vi var i syden, og eldste fekk øyrebetennelse. Vi fekk flynekt heilt til legen var fornøgd med det han såg. Det gjekk 9 dagar frå det begynte til vi fekk fly.... Ei heil veke ekstra( nesten gratis;)) i syden:) Det skapar eit enormt trykk om ein flyr med øyrebetennelse. Eg ville tatt ein tur eller to til legen før reisa:) 5 dagar er ikkje så mykje alltid.
suppegjøken+grønnskollingene Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. mai 2008 Jeg vet ikke akkurat når ørebetennelsen til sønnen min begynte, tar gjerne litt tid før han viser tegn på ubehag. For alt jeg vet kan han ha gått med dette i en uke. makken: fikk dere fly så fort trommehinna var sprukket? tok det virkelig 9 dager?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå