SuperMoM <3 Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Jeg er 2.gangs fødende og var inne i dag til sjekk på sykehuset da jeg har hatt mye mens murringer.. + det rant litt nedover beinet mitt da jeg lagde frokost,som de ville sjekke opp.. (mest sannsynlig den ytterste hinna sa de) Så siden jeg likevel var inne så spurde jeg om ho ville sjekke om jeg var moden.Etter å ha forhørt seg med overlegen så gjorde ho det.. Det gjorde ikke noe vondt (da jeg ble sjekka med sønnen min trodde jeg at jeg skulle dø av smerte) og ho sa at jeg var litt moden og hadde 1 cm åpning iallfall.. Jeg tør liksom ikke håpe at noe skjer snart heller,men hadde liksom 1cm åpning 14dager over termin,men ingen modning den gangen!! Så det jeg lurer på er om at en går lenge med det når man er flergangs fødende eller om det gjelder det samme som med førstegangs fødende.. At man kan gå i laaang tid med 1cm åpning.. Legen mente at jeg ikke var så moden at det kom med sikkerhet til å skje noe i dag,men at det kom til å skje noe før termin.. Tør uansett ikke være noe positiv om det da.. Er forresten 36+4 uker på vei i dag..
Kjærlighet <3 Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 Med nummer to så gikk den ytterste vannhinnen en tirsdag..Var til sjekk hos jordmoren og hadde knapt 2 cm åpning. (det hadde jeg egentlig hatt i en ukes tid allerede...Ble strippet av jordmoren en uke tidligere og hadde da mellom 1 og 2 cm åpning). Lillegutt kom hvertfall ikke før lørdagen 13 dager over termin. Og da fikk vi hjelp til å komme igang, var på sykehuset og dem tok vannet.. Så jeg gikk nærmere to uker (hvertfall) Med mellom 1-2 cm åpning og 4 dager etter at ytterste vannhinne var gått...Og enda hadde det ikke startet av seg selv..
SuperMoM <3 Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. mai 2008 Oki:) Er det normalt å blø mye etter man har sjekka sånt? Jeg hadde en del blod på papiret etter jeg var på do nå:s
Kjærlighet <3 Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 Jeg fikk beskjed om å ta på et bind fordi det var vanlig å begynne å blø.. Husker ikke om jeg gjorde det, men isåfall sikkert ikke mye siden jeg ikke husker.-)
SuperMoM <3 Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. mai 2008 Aha:) Jeg fikk ikke beskjed om det sist,men da sjekka de meg jo ikke før jeg var 14 dager over tida:p Jeg blødde iallfall ikke til tross for at det gjorde så vondt at jeg trodde jeg skulle dø *ler* Heldigvis gjorde det ikke vondt å sjekke åpning denne gangen:) Regner egentlig det er normalt å blø ja:) Får se om det gir seg eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå