SuperMoM <3 Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Jeg er 2.gangs fødende og var inne i dag til sjekk på sykehuset da jeg har hatt mye mens murringer.. + det rant litt nedover beinet mitt da jeg lagde frokost,som de ville sjekke opp.. (mest sannsynlig den ytterste hinna sa de) Så siden jeg likevel var inne så spurde jeg om ho ville sjekke om jeg var moden.Etter å ha forhørt seg med overlegen så gjorde ho det.. Det gjorde ikke noe vondt (da jeg ble sjekka med sønnen min trodde jeg at jeg skulle dø av smerte) og ho sa at jeg var litt moden og hadde 1 cm åpning iallfall.. Jeg tør liksom ikke håpe at noe skjer snart heller,men hadde liksom 1cm åpning 14dager over termin,men ingen modning den gangen!! Så det jeg lurer på er om at en går lenge med det når man er flergangs fødende eller om det gjelder det samme som med førstegangs fødende.. At man kan gå i laaang tid med 1cm åpning.. Legen mente at jeg ikke var så moden at det kom med sikkerhet til å skje noe i dag,men at det kom til å skje noe før termin.. Tør uansett ikke være noe positiv om det da.. Er forresten 36+4 uker på vei i dag..
gullegget Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 Jeg gikk i nesten 2 uker med 2 cm åpning og moden med nummer 2. Hadde sex og jordmor strippet, men gikk alikevel 3 dager over termin.
SuperMoM <3 Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. mai 2008 Oki:) Tenkte jeg skulle be jordmor strippe meg neste gang jeg skal til kontroll.. Er da 38+2 og ho skulle sjekke åpning på meg da. Blir satt i gang en uke før termin viss ikke det hjelper.Siden jeg er moden:) Livmor halsen var visst 2,5cm.. Så da har den gått ned fra 3,9cm iallfall:)
♥Mammatil3små♥ Skrevet 30. mai 2008 #5 Skrevet 30. mai 2008 I uke 35+ hadde jeg 2 cm åpning, men ikke helt moden... I uke 37+ hadde jeg noen rier(som stoppet igjen), og d åpnet seg da til 5 cm.,som gikk tilbake til 4 når riene stoppet... Jordmor strippet meg da når jeg var på sykehuset for å få riene ti å ta seg opp igjen- uten noe resultat(annet enn att slimproppen gikk)... Så nå har jeg vært moden og hatt 4(tøyelig til 5)cm. åpning i 1 uke og 1 dag... Men gått med åpning i 3 uker... Er også andregangs... Så d KAN nok gå lang tid desverre...Er visst vanlig å gå med 1-2 cm i ganske mange uker.. :/
SuperMoM <3 Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. mai 2008 4 cm?? Da hadde ikke jeg fått reist ut av sykehuset her.Fødselen er i gang ved 4cm sier de her iallfall:s Jeg har akkurat snakka med legen nå siden jeg blør en del,og ho sa da at hodet var såpass langt ned + livmor halsen har gått fra 39mm til 25 mm,så ho trodde ikke noe kom til å skje de neste 2 dagene,men etter det så var det fullt mulig noe kunne skje.. Jeg tar det ikke så mye til meg i grunnen,men tenker som så at jeg skal sjekke modning igjen om 1 uke og 5 dager,så skal be ho om å strippe meg da:) Får håpe noe skjer med deg nå snart da,siden du har blitt strippa og greier:p Går forresten til modnings akupunktur.Vært på min 4. time i dag.. hehe
Nirtep Skrevet 30. mai 2008 #7 Skrevet 30. mai 2008 Jeg ble undersøkt i uke 37 og hadde da 4-5 cm, noe jeg også hadde i uke 39. Det har ikke skjedd noe ennå, men en har jo et bedre utgangspunkt før fødsel enn om en ikke hadde åpning i det hele tatt. Du får se positivt på det!!
SuperMoM <3 Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 30. mai 2008 Skjønner ikke helt hvorfor dere ikke har blitt lagt inn? Jeg var i fødsel da jeg hadde 4cm sa legene!
Nirtep Skrevet 30. mai 2008 #9 Skrevet 30. mai 2008 Ikke vet jeg! Kunne godt tenke meg å bli ferdig snart. Men det virker som at når man ikke har rier og vannet ikke har gått, så er det ikke noe problem å gå med litt åpning.
SuperMoM <3 Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 30. mai 2008 Hmmm.. Er glad en blir innlagt her om man har 4cm iallfall:) Skjønner godt du er lei når du har såpass med åpning.Jeg bare tenkte at kanskje det gikk litt raskere denne gangen:p Har litt angst grunnet brudd på halebein sist gang,og vil ikke at baby skal bli for stor:s Sønnen min var stor nok!
carro19 Skrevet 31. mai 2008 #11 Skrevet 31. mai 2008 hei.. jeg hadde 3 cm i 4 uker jeg. føre jeg fødte..
endelig mamma t 2 :) Skrevet 31. mai 2008 #12 Skrevet 31. mai 2008 Hvorfor ønsker du å føde før tiden? Du kan godt gå med noen cm. åpning 3-4 uker før fødselen starter. Håper du ikke på å få gå tiden ut, slik at babyen din er moden og klar...? Tenker på at du snakket om stripping osv før du når terminen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå