heldigesnart4barnsmamma Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Berre for moroskyld. Kva ligg hjertelyden på og får du gut eller jente? Det seiast at jentene ligg høgt og gutane lavt. Kom gjerne med bevis/ motbevis. Vårt gull ligg på 140 som visstnok er midt på??? (Veit ikkje kjønn)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 Hjertelyden varierer hele tida! d merka jeg selv en gang da vi hørte på hjertet, at d de første 30 sek slo d langsommere, men så økte d plutselig på på slutten...Men, vi venter hvertfall en jente, og pulsen har ligget mellom 140-150 (140 første gang vi hørte, 147 og 150 den andre gangen)
2 gutter og ei lita jente:) Skrevet 30. mai 2008 #3 Skrevet 30. mai 2008 Min først lå høyt. Over 150 hvergang. d ble gutt. Nå har jeg 2 målinger 135 og 137 og jeg venter jente;)
Gjest Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 Vi har en gutt fra før, og han lå aldri over 145 i hjerteslag. Denne gangen venter vi jente og hjerteslagene har til nå vært fra 148-156.
nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 30. mai 2008 #5 Skrevet 30. mai 2008 Vi lå på 150 da vi hørte Og venter en liten prins!
oktoberjentene;) Skrevet 30. mai 2008 #6 Skrevet 30. mai 2008 Førstemann lå alltid på 150 ved hver sjekk. Det ble en gutt..... Har hjemme doppler og har sjekket hjertelyden flere gangen denne gangen også. Ligger alltid på 150 nå også, men venter jente:)
Mamma til en engel<3 Skrevet 31. mai 2008 #7 Skrevet 31. mai 2008 Her har hjertelyden alltid ligget på 160 og vi venter gutt:D Legen min har hele tiden sagt at han garanterer at det blir gutt siden hjertelyden ligger på 160 for det er mest typisk gutter! Da gutter som regel er mere "ivrige" enn jenter:p Og på ul viste de oss også en liten gutt:D hehe.
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 31. mai 2008 #8 Skrevet 31. mai 2008 Forrige gang lå hjertelyden på ca. 160 i hele svangerskapet, og vi fikk gutt:) Denne gangen er den målt til 150 og de er sikre på at vi venter jente:)
heldigesnart4barnsmamma Skrevet 31. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 31. mai 2008 Så artig med så mange foskjellige variantar! En kan ikkje finne sammenheng mellom hjertelyd og kjønn, men det er jo alltid nåken som har ei meining om det... hehe...
Jelly Belly Skrevet 1. juni 2008 #10 Skrevet 1. juni 2008 Det er først helt på slutten av svangeskapet at man kan si kjønn utifra hjertelyd. Under svangerskapet banker hjertet hurtigere enn det noen gang vil gjøre ellers, men på slutten begynner det å roe seg og først da kan man si noe om kjønn og hjertelyd. Hvis dere ikke tror meg er det bare å søke på nettet eller spørre JM neste gang dere er der. Vår ligger på 152 og vi venter jente!
Girlygirl83 Skrevet 1. juni 2008 #11 Skrevet 1. juni 2008 Har målt den 3 ganger og den lå på 155, 152 og 140. Får jente
ariel 78 Skrevet 2. juni 2008 #12 Skrevet 2. juni 2008 Hjertelyden lå på 165 og vi venter en gutt:)Tror nok det har noe å si hvor aktiv babyen er også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå