g 05, venter jente Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 Nei, det gjør de ikke. De setter igang før eller ved termin dersom barnet ikke kommer før.
TrustNoOne (but Me) Skrevet 30. mai 2008 #3 Skrevet 30. mai 2008 Gjelder det uansett? Altså om man har klart å holde svangerskapsdiabetesen under kontroll med kosthold eller må man også bruke insulin?
mosegrisen Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 Det gjelder uansett, alle former for diabetes og behandling. De tar aldri sjansen på å la noen gå over tiden. De setter igang, og skulle noe skje så tar de KS med en gang... De vil være på den sikre siden:)
neekap Skrevet 30. mai 2008 #5 Skrevet 30. mai 2008 Det stemmer ikke. Tror det er ganske forskjellig praksis fra sted til sted. Selv gikk jeg 6 dager over før de ville vurdere om jeg skulle bli satt igang. Heldigvis fant min Emma ut at hun ville ut helt av seg selv dagen før igangsettelse, sist tirsdag :-) Var ikke stor heller pga svangerskapsdiabetesen, bare 3375g. Lykke til!!
mosegrisen Skrevet 30. mai 2008 #6 Skrevet 30. mai 2008 å, virkelig? OK, da sitter jeg visst her og sier feil til folk, skal da ikke komme med vranglære heller... Fikk beskjed om at de alltid setter i gang på termin....
kajfla Skrevet 30. mai 2008 #7 Skrevet 30. mai 2008 de blir ikke automatisk satt i gang ved termin. Det er forskjellig fra sykehus til sykehus
C@milla *EMIL* Skrevet 31. mai 2008 #8 Skrevet 31. mai 2008 Akkurat denne tråden lette jeg etter nå ) Fikk bekrefta svangerskapsdiabetes i går..
TrustNoOne (but Me) Skrevet 31. mai 2008 #9 Skrevet 31. mai 2008 Hmm, nå har jeg spurt jordmor og lege på poliklinikken, og ifølge dem var det vanlig å sette fødsel igang uken før termin eller rett oppunder termin. Men dette er jo på Haukeland, praksisen varierer tydeligvis. De sa ihvertfall at jeg trengte ikke bekymre meg for å gå over tiden:)
Gjest Skrevet 31. mai 2008 #10 Skrevet 31. mai 2008 Ved Nordalandssykehuset setter de igang fødselen dersom du ikke har født til termin. Har sv.dia og går på insulin, og vil bli satt igang 5.juni dersom babyen ikke kommer av seg selv denne uka.. Greide til og med overtale dem til å sette igang fødselen 2 dager før termin:o) Lykke til alle sammen!
Tomine29-Høygravid:-) Skrevet 1. juni 2008 #11 Skrevet 1. juni 2008 Jeg har også fått beskjed om at de med dia ikke går over termin, og at de evt blir satt i gang før. Dette er på Ahus. Selv blir jeg satt i gang i morgen, 19 dager før tiden:-) De vil gjerne at man kommer over uke 37 før det settes i gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå