Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Babyen er snart 3 mnd (om 5 dager), og ligger med begge hendene knytt, med begge knyttnevene oppunder haken hele tiden. Nesten som h*n låser armene/hendene i denne posisjonen. Er ganske passiv ellers også, fekter aldri med armene (aldri sånn ukontrollert veiving som man ser at babyer har). Har lest at når babyen er i magen så kan knyttede hender forran ansiktet bety hjerneskade, dersom babyen ligger sånn hele tiden (mulig jeg tar helt feil her altså). Noen som har erfaring? Skal ikke en baby på 3 mnd veive med armene og ikke bare ligge passiv med armene? Usikker jeg....
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 30. mai 2008 #3 Skrevet 30. mai 2008 joda selvfølgelig må man ta det med helsesøster... Er ikke mitt barn og lurte på om jeg burde si noe.....for dersom det skulle være noe galt så er vel det beste å få hjelp tidlig, tenker jeg.... og det er enda over 2 uker til 3 mndskontrollen (ferietid) og det er jo ei stund siden 6 ukerskontr....
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 ok trudde det var ditt barn du bekymret deg over. Er så vanskelig å si noe til en mor uten hun blir dødelig fornærmet også. Men har de sommerferie hele sommeren? For man kan jo ta kontakt med helsestasjonen utenom de faste kontrollene visst man lurer på noe. Men visst du finner en noen lunde grei måte å si det på, så hadde jeg sagt noe.
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 30. mai 2008 #5 Skrevet 30. mai 2008 Ja jeg må jo pønske ut en måte å si det på uten at mamman blir fornærma eller veldig bekymra.. (bekymra blir ho nok, men...begrense det litt om det går).. Men jeg lurte på om man da har grunn til å bli bekymra liksom? Eller om jeg lager en fjær til ti høns om du skjønner.. Og dersom det er grunn til å være bekymra eller få det sjekka, så vil jeg gjerne si det også, sånn at de evt kan få hjelp raskest mulig.. Har baby på 6 mnd selv, men hverken hun eller broren var sånn da de var 3 mnd.... Vanskelig det der...
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #6 Skrevet 30. mai 2008 jeg vet desverre ingenting om dette, så jeg vet ikke om man bør være bekymret eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå