Gå til innhold

mat hver 1.5 time på natt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ammer. men siste måltidet før natten får de mme.. da sover de 3-4 timer sammenhengende.. men ca kl 3 om natten og utover vil de ha mat ca hver time til 1.5 time.. blir da mat 03.30 og 05.00 og 06.30 og ca 08.00.. er kjempeslitsomt.. noen råd?? de er snart 6 uker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Mine tvillinger er snart ett år og slik var det hos oss også i begynnelsen. Vet ikke om jeg har noen gode råd til deg, for slik er det i starten og kanskje ekstra mye for oss tvillingmødre. Jeg ammet til de var 3,5 mnd så begynte jeg med mme. Da sov de lengre. Våre spiste annenhver time. Det var veldig slitsomt ja. Tror ikke det er så mye å gjøre jeg enn å bare stå på selv hvor slitsomt det kan bli. .......barna må jo få mat:)

Skrevet

Hei kanskje du kan prøve å gi litt mme et måltid til?? Du kan jo prøve.. kanskje prøvd å gi de litt mme samtidig og la de spise seg god og mett.. så kanskje du får noen timer til med sammenhengende søvn! Den søvnen har mye å si når man skal ta seg av små, og iallefall når det er to:) Eller du kan pumpe deg om morgenen da du har mest melk og setter det i kjøleskapet slik at du har det å gi ekstra til kvelden/natten hvis du ikke vil gi mer mme enn et måltid f eks:) Det er bare å prøve seg frem;) Lykke til!!

Skrevet

Dette gjorde mine også da de var like gamle. Jeg bestemte meg for å ta en par netter der jeg utsatte måltidene litt. Dvs at dersom de våknet for kjapt (kortere enn tre timer siden starten på forrige måltid), så satt jeg og dyttet inn smokken. Heldigvis så ble de ikke rasende av denne behandlingen. De gryntet og halvsov videre. Etter et par netter så godtok de det og da hadde vi bedre rytme. Så etter den innsatsen så var vi nede i to måltider per natt for så å kun spise en gang i mange uker litt senere. Nå er de blitt 4.5 mnd og krever igjen to måltider per natt (18:30 (kveldsmat), 23:30 og 04:00 før morgen 06:30). De har blitt fullammet hele tiden.

På denne måten "slår du sammen" et par måltider dersom de aksepterer å "tuttes" et par netter...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...