juni08&mars10 Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Heisann:) Jeg lurer på om det er flere som har knær som lager klikkelyd når man reiser seg/bøyer seg? Mine gjør det når jeg f eks reiser meg fra senga, en stol el, eller hvis jeg skal bøye meg for å plukke opp noe fra gulvet.. Jeg har 4 dager igjen til termin.. Noen som vet hva det kommer av? vektøkningen? vann i kroppen?
Zabbi Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 Vel på skolen lærte jeg meg, at grunnen for at det klikker i ledder, er for at det er for lite smøring i brusket. Det ska være noe gelelignande substans som gjør at bruskdelerne ska gli lett slik at det ikke blir slitasje. For når brusket blir slitt ned, går det rett på benet, hvilket er utroooolig vondt har jeg fått høre. Av hva jeg har skjønnt blir det større pålasting av mere vekt, men kalcium som vi får av melk og banan, er et viktig bidrag for å danne dette smørestoffet. For de som ikke kan drikke melk/liker melk, kan 4 skiver med ost være en erstatting for 2 glass med melk, trur jeg det var....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå