Gå til innhold

Dagmammaen vår propper ungene fulle av brus og dritt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun gir barna (1-2 år gamle) cola, chips, is og sjokolade, syns det er direkte vondt å se på. Hun er en venninne av meg, og er liksom dagmammaen vår de få dagene vi trenger det. Jeg jobber ikke, så det er sjelden hn passer min unge egentlig. Nå er jeg høygravid og ønsker litt avlastning av og til, men hva skal jeg gjøre med matvanene hennes?! Hvis hun gir de andre ungene snop og brus, blir det jo på en måte urettferdig for vår gutt hvis han ikke får smake. Men han får ikke sånt hjemme, og jeg liker ikke at han får sånt der heller. Hun har sitt eget barn hjemme også, og gir henne masse søtt også. Det er liksom ikke noe spørsmål om det, det er vanlig der....

Vi har ingen annnen barnevakt tilgjengelig. Kan jo ikke blande meg inn i hva hun gir sin og andres unger. Men vil ikke at min unge skal bli proppet full av snop (greit å smake en sjelden gang, men det er snakk om hver dag). Hva hadde dere gjort? Blir jo så ekkelt for ungen min at alle andre får brus og nam-nam, men ikke han??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha tatt det opp med henne på en saklig måte. Forklart henne at du ikke ønsker at dine barn skal spise så mye søtsaker. Det kan hende at hun har mer forståelse for det du sier enn det du tror. Det er tross alt dine barn det er snakk om.

Kanskje du kan snakke med de andre foreldrene om saken. Kanskje de har samme holdning som deg.

Skrevet

Og hvis det ikke nytter hadde jeg søkt etter en ny dagmamma... de andre foreldrene vet kanskje ikke om kostholdet? Stakkars barn.

Skrevet

Skift dagmamma,eller vær hjemme et par år til.

Eller ta det opp med henne. Kanskje hun tenker seg om,og gir sitt eget barn sunnere mat og drikke om noen snakker med henne om faren ved sånn "mat"!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...