Gå til innhold

Er ei på 10 år gammel nok....

Anbefalte innlegg

Skrevet

til å sitte barnevakt for ei på nesten 3 år mens foreldrene er på kino? 3 åringen vil da sove. Jeg syns ikke det, men gubben mener det vil gå fint.

Synspunkter? :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å nei, det synes jeg aldeles ikke, ei på 10 bør ha barnevakt selv.. synes at 12 år er minimum..

Skrevet

Det kommer an på:

*modenheten til hun på 10

*hvor godt den på 3 sover

*hvor du bor

*hvor langt det er

*om du kan komme deg hjem raskt

*om hun kan ha en venninne der, så de ikke er redd

Jeg hadde sikkert ikke gjort det, men jeg satt barnevakt for 3 stk når jeg var 10. Ofte og. Men det var på en øy, uten snev av kriminalitet, og det var 1 minutt til foreldrene mine sitt hus, der jeg kunne få hjelp hvis det skulle være noe

Skrevet

Ja jeg har alltid selv tenkt at når hun blir 12 år så kan hun det. Noen naboer hadde sin 10 åring til å være barnevakt for en på 7 og ei på 1. forrige helg mens de var på fest. Var der mannen min fikk inspirasjon til kinobesøk i kveld med 10 åringen vår som barnevakt...

Skrevet

Ja, hvis kinoen er i nabolaget og dere sitter klar med mobilen hvis det skulle skje noe.

Skrevet

Nei, 10-åringen trenger barnevakt selv.

Skrevet

Nei, det syntes jeg ikke.

Syntes de bør være 12-13 år før de er alene hjemme på kvelden.

Og foreldrene bør være å nå. På kino så er det jo ikke dekning på telefonen om det skulle skje noe.

Om dere ikke blir enige, så kan du jo avtale med en nabo som kan stikke innom et par ganger og se hvordan det står til.

Skrevet

Da er jeg altså ikke hønemor!? Vi bor ei en liten by, tviler vel på at jeg trenger å bekymre meg for at noe kriminelt skal skje, og kinoen ligger 10 minutter unna med bil. Likevel føler jeg at 10 åringen ikke er gammel nok til det ansvaret.

Vi blir nok enige om å være hjemme, for her er det jeg som bestemmer, haha....Evt. kan han dra med en kompis.

Takk for svar. :o)

Skrevet

Og når jeg skriver at en 12-13 åring kan være hjemme alene er det da uten ansvar for andre enn seg selv, og kun for en kort stund (ikke en kel kveld)..

Når våre er 10 og 13 tviler jeg på at vi lar de være alene hjemme.

Mulig, om naboen holder et øye med de, men ikke ellers.

Skrevet

Nei, syntes ikke du er hønemor. Hva om det skjer noe?

Mye som kan skje.

Men syntes det er leit du ikke kan dra, hva med barnevakt?

Ingen som kan passe de?

Skrevet

Neida, er ikke så leit egentlig, er gubben som har mest lyst å se den, er indiana jones. ;o)

Har ikke lyst å spørre om barnevakt, hadde barnevakt forrige fredag + at kommunen min blir tatt ut i streik fra tirsdag (hvis de fortsatt streiker da) og da vil jeg ikke ha brukt opp barnevakta på kinobesøk. ;o)

Dessuten har jeg nå hatt mensen sammenhengende i 2 uker og er i dårlig form og dårlig humør. Like greit at gubben kommer seg ut kanskje. :oD

Skrevet

Du får be han ta med en kompis da :-)

Skrevet

Jupp, men først må han kjøpe meg en diger pose med smågodt!! ;o)

Skrevet

Kommer veldig an på hvor moden denne 10 åringen er.

Jeg har ei på 9 år, og hadde ikke latt henne være hjemme alene på kveldstid. Noen timer på dagen går bra. Men på kvelden synes jeg hun må ha barnevakt enda.

Skrevet

Hun er vel kanskje moden for alderen, men alikevel....Har vært barnevakt siden i fjor sånn innimellom når jeg har kjørt på nærbutikken bare. :o)

Skrevet

Vi har jo jevnaldrene barn og her kan 10 åringen fint passe de minste (men helst ikke samtidig hehehe). Vi har alikevel aldri gjort det for å gå på kino o.l. Kun nødstilfeller for å si det sånn på kveldstid. Men igjen kommer det jo an på ungene; modenhet, trygg på å være alene osv.

Skrevet

Ja, jeg tenker at når den tid kommer at hun er gammel nok så kan vi forsøke oss med å dra til venner i nabolaget bare. Da kan vi jo være hjemme på 2 minutter. Er jo litt kjipere å måtte dra hjem midt i filmen hvis man er på kino liksom. Og det vil ta lengere tid før vi er hjemme.

Takk for svar. :o)

Skrevet

Hadde ikke vært noe som helst problem for vår straks-10-åring å være alene hjemme med 2 1/2 åringen mens vi gikk på kino.

Skrevet

Min 10 årige sønn hadde ALDRI fått lov til det =o)

Nei,nei og atter nei.

Men eldste jenta mi, hun var meget flink,og ansvarsfull. Visste hvordan hun skulle skaffe hjelp,og sånne ting. Hun passet lillebroren sin litt da hun var ti år, men ikke kjempelenge av gangen.

Jeg lot jentene mine ta førstehjelp/barnevaktkurs, men de var en del eldre enn 10 år,da.

Håper det finnes barnekurs her også.Så guttene kan ta det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...