dumme mamma Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Vi har 2 bra biler, hus, greit betalte jobber etc. Vi har hatt det tøft økonomisk de to siste årene fordi vi har brukt alle ekstra penger og vel så det på å bygge garasje med utleieleilighet. Denne er nesten ferdig og vi har nå gledet oss til å få inn leietakere som da dekker nesten hele huslånet, vi sitter da igjen med mitt studielån på 100 000,-, ett lite billån på min bil som vi er ferdige med til neste år og ett større på hans. Jeg begynner i ny jobb på mandag og får en god del mer i lån. Skal ha barn nr. til høsten, og har gledet meg til å ha god økonomi framover selv om nr. 1 også har fått alt hun har bruk for og vel så det. Vi har faktisk kjøpt alt nytt til henne, selv om vi kunne fått en del klær etc. Men nå har det begynt å bli en del tull med min bil. Har akkurat kostet på den 11000,- hadde vært 27000,- om vi ikke hadde hatt pluss forsikring i if... Har ikke lyst til å ha en bil jeg ikke kan stole på, har vært masse tull med den siste året selv om det er 2000 modell som har kun gått 100 000 km. Vi har nå sett på ny bil, men i og med at garasjen ikke blir ferdig før juli så må jeg regne på om jeg greier billånet på den nye selv, på 3000 i mnd. Går sikkert bra det, skal alltids få det til å gå rundt på ett vis, men hadde dere valgt å beholde bilen og ha god økonomi, eller kjøpt ny bil og tenke på penger men i hvertfall slippe å tenke bil... Jada, vet vi kan kjøpe billigere bil... Men da kan vi egentlig like godt beholde den vi har en stund til. Grunnen til at vi ikke venter til august før vi bytter er at vi har fått ett bra tilbud på en nå, som gir oss bra igjen for den vi har.
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 hm, vanskelig å si, men er ikke bilen din bra nå da, som du har fikset den? så hadde nok beholdt den tror jeg..
___ Skrevet 30. mai 2008 #3 Skrevet 30. mai 2008 Jeg hadde beholdt bilen. Gode tilbud dukker sikkert opp senere en gang også. Jeg ville ikke kjøpt ny bil før jeg hadde bygget meg opp en skikkelig bufferkonto. Så lenge dere har en bil dere stoler 100% på ville jeg mye heller hat trygg økonomi enn ny bil.
dumme mamma Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. mai 2008 Det er det som er problemet. Vi stoler ikke på den, dukker stadig opp noen nye feil med den...
litakine og Theodor Skrevet 30. mai 2008 #5 Skrevet 30. mai 2008 okey, her er saken, nye biler er IKKE feilfrie, det er bestandig noe å gjøre, og det er regnet ut at med lån, forsikring, forbruk og vedlikehold koster nyere biler MINST 8000 i måneden... det er ikke billig å ha ny bil åkke som, lite man kan gjøre selv, og er ofte noe elektrisk som må rettes opp eller lignende. enn sånn kontroll koster 1500 eller mer. Vi har en ny bil, og det er støtt og stadig noe som må gjøres. Heldigvis har jeg en mekanikermann med tilgang på verksted, ellers hadde det vært dyrt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå