Gå til innhold

Vanlig oppførsel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig så vanskelig å oppføre seg når man er på besøk???

Min sambo har en kompis som er hos oss ganske ofte, og han eier virkelig ikke folkeskikk!

For det første, så kan han godt finne på å legge seg langflat ut på sofaen med beina slengt over rygglenet!

Dette fikk jeg nok av en dag og sa det til han, da ble han sur da!

Også, hadde jeg og sambo laget oss biffsnadder en dag, så kom han på besøk. Og jeg så jo at det kom til å bli litt lite, men jeg spurte han likevel om han ville ha litt, og at det var litt lite mat.

Trodde kanskje han forsto at det ikke var nok til alle, men at han kunne få smake litt. Men neida, han gaffla i seg 3 porsjoner! Hverken jeg eller sambo var mette etterpå!!

Senere på kvelden måtte jeg ha litt mer mat, så jeg stekte meg en pizza, og sier til sambo at han måtte ta seg. Men istede så er han så dum at han spør kompisen sin!

Og han spiser gjerne! Han spiste opp halve pizzaen!! Dette var en slik restorante pizza, og jeg har ingen problemer med å spise en hel for meg selv.

Hver gang han er her og jeg holder på å lage meg mat, så hinter han frampå at han også vil ha. Uansett om han nettopp har kommet eller om han har vært her i flere timer. Han har ingen problemer med å være her en hel dag, og forventer å bli servert. Må vel få med at han ikke bor lenger unna enn ca 15 min kjøring.

Nå har jeg vært så slem de siste gangene han har vært her, at jeg ikke har orka å spurt om han har lyst på når jeg lager meg mat, for jeg vet at han vil ha, og at han ikke bare spiser en liten posjon, men hele brødet om han får.

Synes dere jeg er slem jenter??

Som nekter å servere han når han er her så lenge?? Det er snakk om flere ganger i uken altså.

Og som sier ifra når han ligger i sofaen eller slenger føttene på bordet?

Trenger virkelig andre sine synspunker nå. Har helt sikkert flere episoder jeg kan ta med også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok ikk reagert på at han lå på sofaen da. Viser bare han føler seg hjemme, og det synes jeg er kjekt at venner føler seg hjemme når de er hos oss.

Men ang mat så hadde nok jeg også reagert ja. Siden du sier det er lite mat, så bare hiver han innpå likevel.

Så der hadde nok jeg også reagert.

Skrevet

Jeg pleier å sende slike unger som han hjem når vi skal spise middag :) Det går ikke ann å oppføre seg slik!! Kameratene til sønnen min førstår, selv om de er 7år, at når noen spiser middag, da venter de på rommet eller går hjem.

Jeg hadde sagt klart ifra, hvis ikke får han være med å bidra på matbudsjettet. Mat er absolutt ikke gratis!

Skrevet

FY FAEN!! jeg hadde klikka veggi mellom hvis jeg hadde hatt en sånn gjest hele tiden altså.. snakk om å være frekk da..

skjønner veldig godt at du er lei og jeg blir glad for å høre at du har begynt å sette ned foten.. det er tross alt ditt hjem og han er bare en gjest hos en kompis ikke i en restaurant...

han hadde ikke vært velkommen i mitt hus.

Skrevet

Det er nettopp det som er problemet. Når jeg var lita, så var det helt vanlig at jeg måtte vente på rommet eller gå hjem når andre spiste middag. Og det samme når jeg hadde besøk. Men det virker ikke som om de gjorde det slik der de kommer fra!

Jeg synes det er utrolig koslig å ha både middagsgjester og besøk ellers, men med han så blir det liksom litt slitsomt.

For det første så er han her hele dagen, og vi må nesten jage han hjem. også forlanger han nesten mat når han er her også.

Jeg elsker å servere gjestene vi har med både potetgull og mat osv. Men det er så slitsomt når han er her 10 timer, og det blir ganske dyrt for oss også, å skulle brødfø han!

Nei, jeg er litt fortvila....

Skrevet

Hehe, Jeg kan jo ikke nekte sambo å ha besøk av han heller, men jeg mener at når man er såpass gammel så gjør man ikke sånn...

Vi skal ha ei lite barn som vi skal oppdra.. Og hvis besøket ligger på sofaen, og sitter med beina på bordet, så lærer jo ungen av han også.

Da kommer jo hun til å gjøre som han, at når vi er borte på besøk, da legger vi oss på sofaen, for det gjør kompisen til pappa......Nei, vettu meg hva...

Jeg har begynt å tenke sånn at når han er på besøk, så er han sambo sitt ansvar, sambo kan få servere han. Jeg er ikke noe serveringsdame for han lenger nå altså, jeg har fått LITT NOK kan man si!

Skrevet

høh, Han her høres vel ut som om han lykkelig nok har funnet sin mor nr to...Tør jeg spørre hvor gammel han er? Høres ikke ut som han er blitt tørr bak ørene mentalt sett og oppfører seg som han hadde gjort hjemme hos gubben din da han bodde med sin mor...Vet ikke hvor lenge de har vært kompiser og sånn men tipper det er en barndomskompis.... Som var vandt til å kunne oppføre seg slik før de "vokste opp"...

Har du prøvd å snakke med samboeren din om det? Han må jo forstå at du ikke kan mødre kompisen hans så til de grader?

Å by venner på middag er en glede, eller- skal være det... Men ikke når det blir forventet og tatt som en selvfølge, jeg syns du er helt i din rett,jeg.... Jeg har ingenting mot at folk på besøk slenger seg på sofaen eller viser på andre måter at de slapper av hos oss, men der er forskjeller på det å slappe av og det å demonstrere hvor langt han syns han kan ta seg til rette,om du skjønner...

Man blir lei sånne folk, bare så synd at de gjør det mot seg selv. Med litt respekt innabords så kunne han sikkert vært en yndet middagsgjest...

Skrevet

Du, seriøst! Hvor gammel er denne kompisen?? Jeg hadde fortalt ham at dere venter barn og kan ikke ha det slik nå. Han er nødt til å kjenne sin besøkelsestid.

Skulle noen av kameratene til min sambo eller ei av mine venninner lagt bena på bordet og følt seg mer enn hjemme oppi sofaen så ville nok et blikk fra meg sagt mere en 1000 ord. Vi er nok (spesielt jeg) veldig nøye på hvordan vi har det hjemme og hvordan vi vil ha det. Slik er våre venner også. Vi er aldri på besøk eller har besøk mer enn 2 timer. Det har noe med respekt for familien og da er det så mye hyggeligere. Ingen vil bli sett på "de som aldri drar igjen"

Skrevet

Han er vel 23 nå. Bor hjemme hos mamma igjen etter å ha bodd i oslo i 3-5 år. Jobber ikke selv, og har sikkert ikke så veldig mye penger oppspart, så han har funnet ut at å snylte på oss er bra.

De er barndomskompiser ja;)

Min samboer bryr seg ikke om sånne småting, som han kaller det selv. Og legger heller ikke merke til at jeg serverer gjestene "hans" eller om jeg har sluttet med det.

Jeg synes heller ikke det har noe si om folk sitter komfortabelt i sofaen vår, men når det er han, så skulle man nesten tro at det var han som bodde her!

Er vel ikke lenge før han går i kjølskapet og lager seg mat uten at noen av oss har sagt noen ting som helst.

Men toppen av kaka: Når han skal hjem, så forventer han at sambo kjører han! Han kan ikke ta bussen eller noe...

Skrevet

Hos oss er det sjelden vi beregner mat slik at vi kan invitere en ekstra voksen som plutselig dukker opp, og jeg spør sjelden. De fleste har jo vett til å si nei takk også. Hvis jeg kommer til folk som sitter og spiser og jeg skjønner at det føler seg forpliktet til å spørre om jeg vil ha så sier jeg selvsagt nei.

Og når folk ikke kan sitte ordentlig i møblene og være på besøk en hel dag, da hadde jeg fått hetta. Jeg håper seriøst ikke han fortsetter slik når dere får baby. Da trenger dere tid for dere selv til å bli kjent med babyen, og en nybakt mor tåler ikke så mye.

Vi hadde noen venner på besøk i fem timer tre dager etter jeg kom hjem fra sykehuset. Jeg var så sliten av jeg bare ville gråte. Jeg sa til samboeren min på kjøkkenet at hvis de ikke går nå blir jeg hysterisk. Jeg tror de til slutt tok hintet, de gikk hvertfall.

Skrevet

Kanskje jeg skal starte firma??

Serverings og taxi firma!

Bare for kompisene til sambo.

Mine egne gjester har jeg ingenting imot å varte opp!

Har ei venninne på besøk nå, og vi skal lage oss rundstykker=) Namnam=)

Avslutter hele måltidet med brownies som jeg bakte i går=D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...