Gå til innhold

Inspirert av karrieretråd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungene mine er hjemme på grunn av streik. Mannen min hadde tatt seg fri for å være hjemme med dem, men da jeg kom til lunsj ville jeg også hjem - og hjem dro jeg.

Nå sitter jeg på min nydelige terrasse med iste og laptop (jeg tror jeg er avhengig av Dib). Jeg sendte mann og barn avgårde for å kjøpe ting de alle har mast om i lang tid og jeg har vært streng og sagt nei.

Mann og 12 åring skal ha en laptop hver, og de to yngste skal ha Portable, et-eller-annet. Nintendo, kan det være det, da? og jeg lovte dem 2 spill hver. Mannen har laptop gjennom jobben, men vil ha en egen hjemme også. Jeg har vært streng og sagt nei siden vi har 2 felles her, men idag bestemte jeg meg for at vi jammen må leve litt også. :))))

Etterpå skal jeg ha med jentene ut og handle sommerklær, og i morgen tidlig reiser vi til et spa-hotell alle sammen og blir til mandag.

Jeg føler meg helt gal!!! Det er nok sola.

Riktig god dag og helg til alle Dibbere (det er det dere kaller dere? oss..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter her nå og tenker på hvor opptatt jeg er av å gjøre alt "riktig". Noen nevnte flink-pike syndromet, og jeg tror jeg har det.

For eksempel tjener vi godt, men jeg er så opptatt av at vi ikke skal bruke pengene. Vi har det mest nødvendige, og det er det.

Jeg er hele tiden så opptatt av at vi skal gjøre ting med barna, og ikke sitte ned å lese avisen før det liksom er "lov" og ungene har fått sitt. Vi er på søndagsturer og har stek til søndagsmiddag, selv om jeg heller kunne tenkt meg å dra på restaurant og la andre slite over grytene.

Vi handler klær på billige steder fordi det er billig, når vi har mer enn råd til å kjøpe de vi vil ha. Jeg er sikkert den eneste forretningskvinnen som går i drakter fra Kapp Ahl og H&M.

For en tåpelig tankegang. Jeg er så redd for å ikke bli oppfattet som normal og jordnær. Eller skrytete hvis jeg forteller om hva vi eier eller lignende. Vi ligger på billige hoteller på ferie, selv om vi har råd til dyre og fine.

Dette blir en tøff kveld, jeg må innrømme for mannen min at han har rett og jeg har feil. Hårda bud! :)))

Skrevet

Sannheten er at jeg er kjedelig.. hmm..

Ok - kanskje jeg bør begynne å blogge i steden.

Skrevet

hehe..hender vi "tar" av litt vi også i ny og ned ;-)

Og da helst i finværet...spørs om sola har sitt å så ja... I fjor sensommer svidde vi av flere tusen på div.leker, og det var hverken jul elelr burdagsgaver.. Hva som "stakk" oss da vistes ikke...et anfall av glaskap.

Og ja, dib er svært svært vanedannende. ;-)

Riktig god helg til deg også

Skrevet

Neida - skulle ha svart det litt langt, men har ikke tid.

Du er ikke kjedelig ihvertfall!

Skrevet

Takk!

Tenkte egentlig ikke på svar, men jeg kommer bare på at jeg egentlig synes en hel del om dette emnet. Kanskje det å søke seg til et forum som dette er en måte å finne andre verdier på. Kanskje jeg egentlig er i ferd med å løsrive meg fra den politisk korrekte Kajsa?

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er oss :)))

Sola har skylda - definitivt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...