Gå til innhold

Hvordan definerer dere tidspunktet barnet deres begynte å gå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når folk sier at et barn begynte å gå i den og den alderen, hvilke "gåferdigheter" refererer de til da? Jeg vet jo at noen er veldig stødige med en gang, andre mer vaklevorne. Småen har lenge gått noen skritt mellom ting eller på oppfordring ("kom til mor eller far"). Nå går han over gulvet, snur seg osv, men fortsatt kryper han en del også. Så spørsmålet er: har han passert det nivået hvor man sier at han kan gå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sier at småen begynnte å gå da han var 13,5mnd. For da gikk han mer enn han krøp.. :)

Skrevet

Den dagen hun kunne gå tvers over et rom, og ikke hadde glemt hvordan hun gjorde det etterpå. Drev lenge med et og to skritt, men ikke mer, men den dagen hun kunne gå var hun 12,5 mnd. Hun kryper jo fortsatt litt, men går mest.

Skrevet

Det har jeg også tenkt på. Lurer på hva jeg skal skrive i boka. Så tar med da han begynte å ta noen skritt av seg selv. Å så skal jeg skrive ned når han går helt av seg selv.

Gutten min er snart 15 mnd. Han kan gå 20 skritt rett frem, men bare når jeg sier det, eller plasserer han på gulvet. Han gjør det ikke av seg selv. Av seg selv så tar han kanskje bare 1-2 skritt, veldig sjeldent (at han slipper f. eks. bordet selv og går til sofan). Så jeg kan nok ikke si at han går enda. Men vi øver da=)

Skrevet

Jeg sier når hun var drøye 10,5 mnd. det tok bare 2 dager før hun gikk mer enn krøp. og 1,5 uke til hun bare gikk.

Skrevet

gikk de første skritt like før hun var 10mnd, og gikk bra etter 2 uker

Skrevet

Fra da de brukte gange som "fremkomstmiddel"...

Skrevet

Snuppa begynte å gå dagen før ho ble 14 mnd.. Da gikk ho hele tiden...

Skrevet

Vi regner det fra den dagen da hun plutselig begynte å gå tvers gjennom rommet, og fortsatte å gå rundtomkring de neste dagene. Før dette hadde hun bare tatt noen skritt til og fra møbler, meg og pappen ol. Hun var 14 mnd da. :o)

Skrevet

Da han gikk mer enn han krabbet, det var da han var 9 mnd.. Han var innmari tidlig ute, tok de første skrittene da han var 8 mnd og få uker etter det gikk han nesten bare.. Først da han var rundt 14 mnd begynte han å krabbe rundt med biler på gulvet når han lekte.

Skrevet

Jeg sier at min datter går nå (snart 13 mnd). Hun tok sine tre første skritt rett etter hun hadde blitt 11 mnd. Nå går hun gjennom rommet, men når hun skal snu så faller hun. Men da reiser hun seg opp igjen og kommer tilbake..

Hun er så nyydelig der hun stabber avsted...

Skrevet

Første skritt=13 mnd

Gikk stødig/begynte å gå= 14,5 mnd

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...