Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at jeg møter meg selv litt i døra nå, fordi jeg har hele tiden blitt lett provosert når andre har blandet seg inn i mine beslutninger når det gjelder mitt barn. Men.. det er sol og sommer på østlandet, baby til venninne hadde tørr bleie i dag morges (hun fortalte det) og nå fikk jeg nettop et bilde av baby i skyggen på stranden med lue på og lange ermer og ben. Venninne er redd for å eksponere baby for sol (veldig bra!) men er lue litt å overdrive i varmen er det ikke? Jeg blir usikker på om jeg skal blande meg men i morges var hun jo opptatt av at baby var tørr..

Hva syntes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Solhatt er lurt på de små! Begge mine bruker det

Skrevet

Jeg har tynn lue på jenta mi i sola! Ikke bra å få for mye sol på hodet. Lange ermer og lang bukse har hun faktisk også, sol er ikke bra for huden. Jeg smører veldig godt når hun ikke er så tildekket. Men jeg kjenner etter at hun ikke blir for varm.

Skrevet

Solhatt er jo bra=)

Men siden babyen sitter helti skyggen så kunne den kanskje fått på seg noe litt kortere, siden det da ikke er fare for å bli solbrent. Men siden den sitter i skyggen så kan det jo være den trenger lange klær (sikkert ikke veldig tykke). Regner med at moren sjekker tempen.

Det jeg kanskje ville sagt, eller spurt om (siden bleien var helt tørr), var om babyen er flink til å drikke masse i denne varmen. Bare spør forsiktg, kanskje bare si at "er h*n noe flink til å drikke nå som det er så varmt da? Det var ikke min, å jeg er så redd for dehydrering"

Skrevet

Kom på nå at man kan jo bli solbrent også i skyggen, å babyer under 1 år skal jo ikke smøres med solkrem. Så lange klær er nok ikke helt gæli det.. Bare h*n får nok væske!

Anonym over..

Skrevet

Jeg tror jeg ville gjørt som foreslått over, spurt om hun har fått babyen sin til å drikke fordi det syntes jeg var vanskelig ifjor sommer. Jeg syntes at om du syntes det er ille å skulle blande deg kan du jo bare snakke om at du er bekymret for varmen for egne barns del og invitere til dialog.

Lykke til:-)

Skrevet

Sorry at jeg spør, men hvorfor skal ikke barn under 1 år smøres med solkrem?

Skrevet

Fordi det er stoff i solkremen de ikke har godt av. Å de trenger ikke bli utsatt for det før det virkelig er nødvendig.

Men man får jo barnevennlige solkremer, klart det. Men solkrem er jo ikke bra for hverken stor eller liten egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...