Gå til innhold

huff må bare få luftet tankene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal jo egentlig være lykkelig nå og joda det er jeg også!! men tenker så mye på abort fordi jeg leser så mye om det her inne. er 5 uker på vei akkurat og har gjennomgått et svangerskap fra før. har aldri spontanabortert.. var ikke såå redd forrige gang. Men når jeg leser her inne på barnimagen så får jeg følelsen av at ALLE aborterer og at det er fåtallet som ikke gjør det! og det er frustrerende.. jeg vet jo at dette er et lite forum hvor mennesker i hele norge er samlet ...men allikevel det føles tungt når "alle" kan vise til abort... er det virkelig mer vanlig å abortere enn at det går bra? blir helt deprimert av dette jeg.. tror ikke jeg har godt av å lese så mye her inne... jeg har ikke hatt noen form for blødninger etter IKM og alt virker normalt..men blir spist opp av negativitet når f.eksp jeg leser om de som aborterer i uke 11 osv...det er så trist. klarer liksom ikke glede meg over mitt eget svangerskap...når det er så stor sjanse for å miste...

huff dette var litt tungt og trist og deprimerende innlegg men måtte bare få ut tankene...

håper det går bra for alle..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 1 svangerskap bak meg. Ingen aborter. Alle venninnene mine har vellykkede svangerskap bak seg og ingen aborter.

Kanskje det er lettere for de som mister å dele tanker og følelsene sine her inne? jeg vet ikke jeg. Er lett man blir engstelig ja..

Jeg er mer bekymret denne gangen jeg også en første gangen, men kan være det er fordi vi vet mer siden vi har en fra før, hva vi kan miste?

Søsteren min sa hun ikke klarte å være her inne på 1.trimester når hun var gravid, så hun ventet til hun kom til 2.trimester.

Jeg prøver å tenke at alt skjer for en grunn og det er ikke så mye jeg kan gjøre med det. Jeg har hvertfall gjort alt jeg kan for å legge det beste grunnlaget. Resten styrer naturen selv, selv om jeg kunne ønske det ikke var slik. At jeg hadde hatt et minikamera i magen min så jeg kunne følgt med lillespiren til all tid og sett at h*n hadde det bra!

Skrevet

Hei!

Jeg er nok en av dem som drar opp intrykket ditt om at "alle aborterer". Jeg har mistet 2 ganger og føler en trøst ved å dele dette med dere her inne. Men jeg kan forstå at dette kanskje gjør at mange blir redde.

Jeg som sitter på den siden der ting har gått galg to ganger, har et helt annet intrykk enn deg!

Jeg føler at det går bra med ALLE ANDRE ENN MEG!!!

Jeg hadde kontakt med mange her inne 2. gang jeg var gravid... Alle disse er høygravide nå... så føler meg litt alene... Også 4 venninner som ble gravide like før meg og alle har født velskapte barn!

Skrevet

tusen takk "aleksander blir storebror!" for innlegget ditt... det hjalp på humøret. Er helt enig med din søster, det er tungt å være her inne på 1 trimester som er såpass usikker periode i graviditeten. tror jeg skal la være å lese så mye. heller vente til etter de 12 ukene. Vi vet nok mer om hva vi kan miste denne gangen ja, våre barn er de nydeligste i verden, sånn er det jo for alle. Artig at din førstemann heter Aleksander. Min førstemann er 3 år og heter Alexander. Så han skal også bli storebror håper jeg.

Nå får jeg prøve å tenke positivt og ikke tenke altfor mye på graviditet bortsett fra å spise normalt osv. blir helt kokko i hodet av å lese for mye her inne. man innbiller seg alt mulig , og så fort man kjenner noe renne nedentil så tror man det er blod...så er det bare vanlig utflod... Forrige gang så leste jeg ikke så mye men det har jeg gjort denne gangen, det er ikke bra skjønner jeg.

Jeg forstår godt at de som har mistet trenger å lufte tankene akkurat som jeg trengte her idag...men for meg føles det som de fleste aborterer, men det er også sikkert fordi jeg er i en sårbar periode hvor ting er litt usikkert og da blir man redd.

Men jeg får heller satse på at alt går bra akkurat som forrige gang.

Goklem fra meg

PS : hvor mange uker er du på vei?

Skrevet

hei marianne83

forstår godt at du også har behov for å lufte følelser og tanker akkurat som jeg gjorde idag..og vi ser jo selfølgelig ting fra hver vår synsvinkel pga vi har vært i 2 forskjellige situasjoner. Men redselen for meg blir større av å lese om mange som aborterer her inne..så tror jeg skal drøye med å være aktiv her til det har gått de 12ukene. da er man iallfall mer på trygg grunn.

ønsker deg lykke til fremover og håper du slipper å gjennomgå det en gang til.

goklem fra meg

Skrevet

Det kan nok være lurt å gjøre som du sier, vente med å være aktiv her til de skumle 12 ukene har gått. (i alle fall hvis det du leser går innpå deg)

Takk for det, og håper vi kan skravles positivt sammen i 2. tri da! :)

Klem tilbake!

Skrevet

jeg er så utrolig enig med HI... Jeg tror jeg melder meg ut herfra til jeg er tolv uker... Klarer nesten ikke glede meg over graviditeten... Har tenkt på det et par dager nå, og nå har jeg bestemt meg! Vi snakkes i andre trimester folkens! Og lykke til til dere alle! Vet hvor mye det betyr!

Skrevet

Føler på samme måten! Håper disse ukene er snille med oss, og at de går fort! Vi snakkes i andre trimester! Masse lykke til alle sammen!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...