Gå til innhold

Nytt dagmamma kapittel....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag morges før 0700 ringte dagmammaen til phantom-mannen for å fortelle at sønnen hennes hadde fått øyekatarr og derfor ble det ikke noe opplegg for Måka og co. Sånn i halvsøvne sa mannen ok, og vi ordner oss vel på et vis...(selv om han skulle i møter i dag, og jeg skulle på gravidebading og er sliten som en strømpe) Dagmammaen ber mannen om å ringe til den andre familien, men det ville han ikke.

Ca 20 min senere ringer telefonen igjen. Da er det min venninne som også har barnet sitt hos denne dagmammen som sier følgende:

"Dagmammaen ringte og fortalte at det ikke ble noe av noe idag pga øyekatarr. Hun måtta ta sønnen til lege for å få medisiner. Jeg sa som sant var at våre to barn allerede har medisiner, og at de ikke kommer til å bli smittet av gutten hennes. Derfor tilbød jeg meg å hente Måka og mitt barn når hun fikk legetime, og at jeg gjerne kunne kjøre dem til legen også, slik at ikke hele dagen gikk..Henting skal jeg også få til, for da jobber jeg bare hjemme idag. Men jobbe må jeg."

Dagmammen hadde blitt helt rar i stemmen, og trukket på det...samtidig som hun jo ikke hadde noe argument som passet for å forhindre denne gode løsningen...

Etter en stund tikket det inn en sms fra dagmammaen til mannen... "**** kommer likevel.....?" Så da ringte han til henne for å si at vi var informert, at Måka også kom og at den andre mammaen tar ansvar for Måka mens dagmammaen var hos legen. Da lurte hun på om hun ikke bare kunne låne litt salve av oss...så hun slapp å dra... Phantom-mannen insisterte på at hun måtte ta gutten til lege, slik at de fikk gjennomført en ordentlig behandling...og hun ble taus igjen, men var enig tilslutt...

Ved levering senere i morges var det phantom-mannen som stilte for han måtte ha med setet til Måka, og jeg hadde rett og slett ikke lyst til å treffe henne...For jeg hadde jo allerede avslørt hvordan det kom til å bli idag. Fint med langhelg liksom...

Jeg leverte Junior istedenfor, og da vi møttes i bilen etterpå kunne mannen fortelle at sønnen til dagmammaen var kledd i selskapstøy, og mammaen hadde pyntet seg i flott sommerkjole...(Han mistenkte at hun egentlig hadde en hyggelig avtale med den nye kjæresten i dag, men at dette kuliminerte da min venninne tok grep om situasjonen...)

Litt nysgjerrig spurte jeg om han hadde sett på gutten om han hadde øyekatarr, og det mente mannen at han ikke hadde sett antydning til...og hun hadde gjentatt spørsmålet om hun ikke bare kunne "låne" medisiner av oss...

Det er sikkert ikke så kult å måtte stille på legekontoret om gutten viser seg å ikke være syk likevel...? Og min venninner har insistert på å kjøre henne. Men ved levering av sitt barn fikk hun ikke hilse på den andre gutten...hmm...jaja, det kan jo faktisk bli enda flauere... om det ender med at gutten får øyekatarr til uken, og hun må be om nok en dag fri for å ta ham til legen enda en gang...

Vi skal være snille med dagmammaen idag, og henter Måka tidligere enn vanlig...slik at hun får tidlig helg likevel siden hun tydelig trenger det...men jeg har mine tvil om at min venninne er like raus...hun begynner å bli mektig lei dette opplegget...

(Min neste intuitive tanke er at vi iløpet av helgen får en sms om at hun ikke vil fortsette som dagmamma den siste måneden avtalen gjelder for...og at vi dermed står uten noe hjelp nå på tampen...men jeg håper selvfølgelig at dette er helt feil!!!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herligheten - for en historeie!

Jeg kjenner jeg blir litt matt på deres vegne nå. Skal krysse fingre for at hun - tross alt - fortsetter så lenge hun har lovet. Hvis hun virkelig har behov for fri så må det jo finnes andre måter enn å lyve på ungen en sykdom!

Samtidig er det godt å høre at din venninne "avslørte" komplottet, og at du tross alt får noen timer hvile før ettermiddagen.

Stor klæm fra

Skrevet

Det er visst verre enn som så...

Det var ikke vanskelig å se at gutten ikke hadde øyekatarr da min venninne kjørte dem til legen. Det som var litt merkelig var at dagmammaen hadde pakket en bag med ting til gutten og insisterte på å ha med vognen hans da de dro...selv om min venninne hadde avtalt at hu skulle sitte i bilen og vente, og kjøre dem hjem igjen etterpå...

Etter en stund kom dagmammaen ut igjen med et triumferende smil og fortalte at gutten hennes hadde skarlagensfeber...??? At han var derfor smittsom i et døgn...

Nå har jeg jo litt kjennskap til denne sykdommen gjennom jobben, og de aller fleste som rammes blir veldig dårlige med høy feber, og halsbetennelse...før man opdager prikker og kan med letthet stille diagnose...Skarlagens feber er VELDIG smittsomt, og må behandles med antibiotika. Og ikke spesielt kult å få i hus dersom man er gravid...

Gutte har ikke vært syk eller hatt nedsatt allmentilstand...han var pigg og opplagt da phantom-mannen leverte i dag morges...og min venninne fortalte at han satt i bilen og skravlet som en duracellkanin da de kjørte til legen, og etterpå...

Da de så kom et stykke på veien hjem, insisterte dagmammaen på at de skulle slippes av et annet sted enn hjemme. For hun skulle levere gutten til sine foreldre for helgen...(?) Og da min venninne spurte litt overrasket om det var noe lurt, når gutten var syk, trengte ro og medisiner, og at ha atpåtil var svært smittsom...ble dagmammaen sur og sa at hun var sliten, og ikke orket å ha gutten...så derfor skule hun lever ham på jobben til faren sin(?)

Jeg fikk en telefon fra mi venninne om sake, og etter en stund kom hun hit med Måka slik at han nå sover formiddagshvilen sin hjemme.

Jeg har ikek hørt noe fra dagmammaen om hverken skarlagensfeber, smitte eller tiltak...og da jeg flere ganger har prøvd å ringe henne er mobilen slått av!

Jeg synes at hele saken er suspekt. Men dersom det virkelig er slik at den tilsynelatende friske gutten har skalagensfeber...burde hun vel informere oss som foreldre, og kanskje ekstra viktig med tanke på at hun vet jeg er høygravid med tvillingene???

Jeg er mildt sagt helt satt ut av hele opplegget.Har allerede tilbrakt noen runder på toalettet med kvalme, som følge av stresset alt dette medfører... Blir ikke overrasket om jeg får vite iløpet av helge at det ikke blir mer dagmammaopphold for måka i Juni.

Skrevet

At det går an å være så frekk at man setter andre mennesker i knipe på denne måten!!

Denne dama eier helt klart ikke skamvett, ei besitter hun noen som helst form for ansvarsfølelse. Skjønner godt at du blir fortvilt, dette blir en helt unødvendig stressfaktor for deg. Skulle så veldig gjerne hjulpet deg men vet neimen ikke hva jeg skal foreslå; finnes det noen andre som Måka kjenner?

Skrevet

herlighet! håber du får sikret deg fimrettighetene til denne såpe-serien!

jeg synes ikke det høres ut som om gutten har det minste skarlagensfeber - det var vel mer en god ide dagmamma plukket opp på legekontoret. særlig siden hun ikke skulle stoppe på et apotek på sin vei og hente resept på antibiotika før hun leverte gutten fra seg.

jeg blir helt satt ut når jeg leser om dagmammaen til Måka - makan til kjerring, da!

Skrevet

Jeg kjenner jeg er glad for at dette snart er et avsluttende kapittel for dere.

Og synes synd på barnet hennes som blir brukt i en sak for å slippe unna å jobbe idag.

Hun virker umoden og uansvarlig,og det hjelper tydligvis ikke å snakke henne til rette heller.

Lykke til,håper dere får en rolig og koselig helg!

God klem

Skrevet

Hun er helt ram! Du sa jo det tidligere i uka at du trodde hennes barn kom til å "få" øyekatarr i slutten av uka. Skarlagensfeber har han nok ikke, gitt den allmenntilstanden dere har observert. Jeg frykter med deg at hun nå skjønner at hun har kjørt seg så langt i grøfta at hun kaster inn håndkleet de siste ukene! Dumme dame. Jeg håper selvfølgelig at du tar feil i dette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...