Krokka og prinsessa Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Nå er snuppa 8 mnd. Har så lyst til å begynne med en liten pute i senga, for hun er så flat i bakhodet.... Også gnir hun av seg alt håret.....
Allegra -med gullspira- Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 Vi bruker ett sånt lite teppe med fløyel på undersiden så det blir liggende på samme sted og silke på andre siden. Da får han ikke "slitt" bort håret Tror ikke det hjelper så mye med en tynn pute for akkurat håret..
Mammapudding Skrevet 30. mai 2008 #3 Skrevet 30. mai 2008 Leah har hatt tynn pute hele veien omtrent hun:)
BarnNr.4 :) Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 Vi har brukt en tynn tynn pute til vesla siden hun kom hjem fra sykehuset, for at hun ikke skulle få flatt hode, så det er bare å begynne med pute:) er ikke farlig
♥ Celines mamma ♥ Skrevet 30. mai 2008 #5 Skrevet 30. mai 2008 Vi begynte med pute når hun var 7-8 mnd. Det var fordi hun begynte å bli flat i bakhodet (litt iallefall....) Er ikke alltid hun ligger på puta den, men da holder hun godt rundt den som en "kose pute", hehe
Gjest Skrevet 30. mai 2008 #7 Skrevet 30. mai 2008 Vi har brukt pute til lillemann helt siden vi kom hjem fra sykehuset vi.. fikk beskjed om at de skulle ha pute for ikke å bli så flate i bakhodet. Mini er nå 3 mnd og ikke flat i bakhodet...Vi har brukt en sånn tynn baby pute da.
Sunniva78 har to små Skrevet 30. mai 2008 #8 Skrevet 30. mai 2008 Vi har ikke brukt pute, og ikke antydning til flatt bakhode... Veldig forskjellig hva som blir anbefalt. Mange sier de ikke trenger det før de er rundt året.
neutral Skrevet 30. mai 2008 #9 Skrevet 30. mai 2008 Fysio anbefaler puter fra dag 1 til de små grunnet hodeform. Snakker da om en liten tunn dunpute fra Princess etc.
Gjest Skrevet 30. mai 2008 #10 Skrevet 30. mai 2008 Det er forskjell på barna også.. noen blir flatere i bakhodet enn andre rett og slett.
2hærligegutter Skrevet 30. mai 2008 #11 Skrevet 30. mai 2008 vi har brukt tynn pute siden vi kom hjem fra sykehuset, men måtte kjøpe en tykkere (voksi) pute fordi han ble så flat i bakhodet. Tror ikke det hjelper på håret da. Noen blir mer flate enn andre. guttne er 2 mnd
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 30. mai 2008 #12 Skrevet 30. mai 2008 Vi kjøpte pute på babytrend.no da hun var ca. 3mnd. Den er laget slik at den former seg etter hodet, så det ikke blir flatt.
Begooz Skrevet 31. mai 2008 #13 Skrevet 31. mai 2008 Vi hørte på HS og der sa de at småbabyer ikke skal ha pute i det hele tatt. Vi har ikke brukt pute ennå, og poden er 7 mnd. Han er ikke blitt flat i bakhodet, men det skal også sies at han er sideligger. Han sover nesten alltid på siden. I det siste har han også startet med å ligge på magen. Jeg tror ikke det er noe farlig når de er så store at de selv snur seg i søvne. Da klarer de jo å snu seg unna puten dersom de ikke får puste. Men hittill har i allefall ikke jeg startet med pute.
Linda-Kristin=) Skrevet 31. mai 2008 #14 Skrevet 31. mai 2008 min har ligget på mykt lammeskinn hele tiden istedet for pute. da det ble litt varmere i været la jeg skinnet under lakenet, og nå har jeg tatt det bort... tror jeg skal kjøpe pute i dag:)
Sunshine med småtroll:) Skrevet 31. mai 2008 #15 Skrevet 31. mai 2008 begynte da han var 7 uker. Spurte legen på 6ukerskontrollen og hun sa det gjorde ingenting så lenge det var pute som var ment for spebarn og at han lå langt oppå puta slik at ikke nakken bøyes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå