Gjest Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Gav HIPP mme en stund..Da var hun kjempe urolig,fektet med armer og ben og nektet å sove selvom hun var trøtt..Ergo noe som plaget henne. Gir NAN og det har gått veldig fint.. Prøvde med grøt i 2 dager men hun er like vill som da vi gav hipp !Hun HYYYYYLER!! Ville prøve med grøt fordi hun spiser såå lite til hvert måltid.. vil KUN ha 100 ml etter 12 timer uten mat.. og så vil hun plutselig ha mer etter 1-2 timer... skjønner ikke hvorfor hun ikke spiser alt med en gang??? virker ikke som hun orker mer.. eller at hun ikke syns melk er noe særlig hun har alltid vært småspist på melk.. men vekta går oppover og da er alt bra sier HS! Ingen medfølelse eller noenting.. Det er jo slitsomt for oss også! Tatt masse blodprøver på sykehuset og ikke melkeallergi eller noenting.. Så jeg tenkte at hun må begynne å få noe annet enn bare melk,men hun er bare helt HYPER av grøten... klarer ikke ligge i ro... Nytter ikke å snakke med noen..legene har ikke tid og HS sier jeg skal vente til 5-6 mnd med grøt... Vet ikke hva jeg skal gjøre
Allegra -med gullspira- Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 Du må ikke gi deg om du føler det er noe galt, krev å få time hos lege eller hs med det samme. Hun kan jo ikke spise såå lite! Og du skrever 12 timer uten mat? Hvis ikke noen reagerer på det vet ikke jeg. Jeg hadde hengt på døra til legen til noen slapp meg inn iallefall.
Gjest Skrevet 30. mai 2008 #3 Skrevet 30. mai 2008 Jeg føler vel egentlig det at hun ikke er særlig glad i melk! Men sant det du sier!Hun spiser 100 ml etter 12 timer... syns det er rart at hun ikke vil drikke opp alle 200 med en gang... enn å bli skrubbsulten igjen etter 1-2 timer og ville ha mer...Samtidig så har jeg lurt på om det er for lite hull i flaska. Bruker Mam tut.. 3 eren er for stor.. tyter ut av munn hennes... Vanskelig å vite.Hun har tatt masse undersøkelser!
du og jeg og vi to Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 Hmm... legen sa til oss at blodprøver ikke alltid kunne avdekke melkeallergi. Derfor ønsket han å prøve ut i forhold maten (det ble maten jeg spiste da, siden jeg fullammet). Har du sjekket innholdet på grøten du gir - om det er melk tilsatt? Det må være kjempetungt å føle at du ikke blir tatt på alvor, og at du ikke får noe støttte! Men var datteren din 4 måneder nå? For da er det jo lenge å vente til hun er 9-10 måneder med annen mat? Men det var kanskje bare grøt du skulle vent med? Jeg synes det høres ut som et merkelig råd! Men det kan jo hende at helsesøstera ikke synes det er grunn til bekymring, og selv om hun formidler det på en dårlig måte er det jo forsåvidt et godt tegn. Kanskje hun er litt småspist lille jenta di? Og at 100 ml for henne er mer enn nok på en gang? Høres ut som hun ikke har behov for melk på natten, siden det går 12 timer mellom? Jenta di kan jo få annen mat da, har du prøvd det? Litt frukt eller noe? Eller disse puréene som selges i butikken? For å se om hun reagerer annerledes på det? Og så har du vel en fastlege som kan stille opp? De er jo ikke eksperter på sånt, men bestiller man en time så hører de i alle fall på.
du og jeg og vi to Skrevet 30. mai 2008 #5 Skrevet 30. mai 2008 Men du - hvor mye spiser hun i døgnet da?
Gjest Skrevet 30. mai 2008 #6 Skrevet 30. mai 2008 Vet du...fastlegen min hører ikke engang!Hun vil ha meg fortest mulig ut derfra og avbryter meg hele tiden! Hun reagerer jo greit på melka sånn sett..men grøten blir hun helt hyper av.. tilsatt den melka hun pleier drikke.(NAN) Ja hun er 4 mnd nå om en uke.Det er tydelig at hun er småspist! men om det er allergi aner jeg ikke...Hun er hvertfall helt rar når melka treffer magesekken... fekter meg armer og ben mens hun spiser(har litt stivhet i nakken,så det kan være derfor og... blitt verre etter behandling) Hun våkner i halvsøvne om natten..gir henne smokken og da sover hun videre... vrir seg mye hver natt og ligger urolig... Så jeg antar hun ikke er sulten når hun nøyer seg med smokken... Jeg gav noen skjeer med grønsakspurre og det reagerte hun ikke på..Men hipp sin mme og nestle sin maisgrøt ble hun hyyyper av... kjempe urolig...Så jeg tenkte at hun ikke er moden for grøt... Vet ikke hva jeg skal gjøre.. fortsette og prøve andre grøttyper eller bare gi søren i grøt og bare gi melka... forvirrende!
Gjest Skrevet 30. mai 2008 #7 Skrevet 30. mai 2008 Tja. i døgnet... skal vi se..alt fra 400-600 ml har det vært! Jeg sa det til HS men hun sa bare at siden vekta går fint oppover og allmenntilstanden er ok så er det ikke grunn til bekymring...
Lotte-Lise Skrevet 30. mai 2008 #8 Skrevet 30. mai 2008 jeg leste innlegget ditt, og selvom jeg ikke har noen erfaring med mme og allergi med lise, så ville jeg bare si at da lise var 4 mnd spiste hun hver 2 time hele dagen, og hun vil fremdeles ha mat hver 2 time snart 6 mnd gammel, så det trenger jo ikke å være noe galt med d da. om natta trenger de nødvendigvis ikke mat, men de kan spise ekstra om morgenen og i løpet av dagen for å ta igjen.. mange jeg kjenner har reagert på kumelk-mme, og har måttet kjøpe ris-mme på apoteket
du og jeg og vi to Skrevet 30. mai 2008 #9 Skrevet 30. mai 2008 Ja da er hun jo veldig småspist. Men hvis vekta øker og helsesøster/lege er fornøyd så må det vel være i orden å fortsette med bare melk en stund til. Det høres jo ut som det er det de foreslår (ja, ikke legen da - som tydeligvis ikke er helt god...) så da kan du nok slå deg til ro med det for en stund, og heller prøve igjen litt seinere?
Gjest Skrevet 30. mai 2008 #10 Skrevet 30. mai 2008 Det er ikke mat annenhver time heller.. av og til men vekta er bra ja! skal heldigvis til barneklinikken på fredag.Så da får de utrede henne mer.. NOE er galt.. drikker lite melk og noen ganger skriker hun mens hun spiser og tydelig luft i magen eller vondt en plass... magen buldrer voldsomt mens hun spiser og virker som hun vegrer seg for å svelge det ned... samtidig som hun er kjempe sulten.. jeg aner ikke men har prøvd alle mme og ingen hjelper! er en kamp å få i hun mat... hun spiste sist 120 ml kl 18.. kl 09.00 ville hun bare ha 80 ml.. hadde tyyydelig magevondt eller noe annet. skrek innimellom spisingen.. så prøvde vi legge henne ... bare skrek og sånn drev vi i 1 time før hun sluknet... er redd hun egentlig er sulten,siden hun ikke roer seg men at hun ikke vil ha melk... grøten ble hun og dårlig av... vanskelig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå