Thula Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Jeg har en veldig god venninne som jeg har planlagt å ta en liten Sydentur med i sommer. Hun er like gammel som meg, student og barnløs, og gleder seg veldig til å ha meg med som ung og fri igjen. Hennes familie har en leilighet i Alanya, Tyrkia, som vi har planlagt å bo i, og planen er å finne en billigtur nedover i juli. Alt dette har vi snakket om, og jeg har sagt litt ja og ha fordi jeg var usikker på om jeg kunne reise i utgangspunktet. Nå har jeg snakket med mannen min, som mener jeg bør reise og jeg har gitt grønt lys til venninnen min for å lete etter turer og sånt. Men så får jeg litt kalde føtter. Vi har begge vært i Alanya MANGE ganger. Og klart, vi trives jo der. MEN hun har en slags "kjæreste" der nede som hun har et veldig komplisert forhold til, ja, for å si det rett ut, et veldig usunt forhold til. Hun er hodestups forelsket i ham, og han utnytter det grovt for sex og penger. Jeg har oppmuntret henne i åresvis til å kutte all kontakt med ham, men hun lager veldig mange unnskyldninger for seg selv for hvorfor utsette det eller gjenoppta kontakten med ham. Jeg ser for meg at når vi kommer ned der så vil hun oppsøke ham eller steder der han er og så plutselig vil veldig mye av ferien dreie seg om ham. Eller å henge på utesteder for å kanskje treffe på ham. Jeg er jo egentlig ikke interessert i dette i det hele tatt. Foreslo i går at kanskje vi skulle finne et annet sted å reise, bare sånn forsiktig for å sondere terrenget, men da ble hun veldig oppskjørtet og ramset opp mange grunnet til hvorfor Tyrkia var eneste muligheten: hun hadde ikke penger til å reise andre steder og hun ville at jeg skulle treffe en annen venninne av henne der nede og og og.. Lets face it, hun vil bare ned der for å treffe ham. Alt annet er unnskyldninger. Når jeg nevner ham så forsikrer hun om at hun bare vil ha en nøkkel av ham som han har for henne og ellers vil hun bare knuuuuuuse trynet hans og be ham stappe hodet oppi rompehullet sitt. As if... Men da er jeg plutselig i en vanskelig situasjon. Det blir litt feil av meg å plutselig bråbremse og foreslå andre reisemål, når det var Tyrkia vi snakket om, men samtidig frister det ikke noe særlig å dra ned dit når jeg vet hvordan det vil bli. Samtidig er jeg fryktelig glad i henne og vil jo ikke skuffe henne eller være vanskelig heller, jeg bare føler at jeg virkelig ikke gjør henne noen tjeneste i å hjelpe henne å oppsøke den slimålen igjen heller.. Men det hadde vært godt med en Sydentur da.. Hva gjør jeg?
*ale* Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 Si dette til henne. At nå skal dere to på tur sammen og at du ikke er interessert i å bli stuck alene mens hun pjegger på Mr Asshole... Hvis hun ikke kan love dette så drar du ikke. Og når hun først har lovt dette dyrt og hellig vil det bli vanskelig for henne å ikke skjerpe seg der nede..
yasmina Skrevet 30. mai 2008 #3 Skrevet 30. mai 2008 Pakk masse boeker og legg deg paa stranden hvis hun svikter deg... Syns det er litt sent aa trekke seg naa ettersom du har vist dette hele tiden. Da burde du vel ha sagt noe med en gang. Gi klar beskjed til henne hvis hun begynner aa henge med han om at dette ikke var en del av avtalen og minn henne paa det som hun sa foer avreise. Lykke til !
Gjest Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 Så si alt dette til henne før reisen. Si at du reiser med henne - og kjempekjekt om hun finner seg en mann der nede, men ikke denne idioten. Si at du ikke orker mer drama om denne personene- og at du ikke ønsker å sitte alene dag etter dag. Lag en avtale om dette på forhånd!
Thula Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. mai 2008 Ja, det er litt sent, ikke sant? Hun snakket også om å bli igjen en uke der nede mens jeg reiser hjem etter en uke, men der tror jeg bare jeg skal gjøre det klart at det ikke blir aktuelt. Vi reiser ned sammen og vi drar hjem sammen.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 30. mai 2008 #6 Skrevet 30. mai 2008 Hehehe, pjegger på Mr Asshole.. Nå lo jeg godt nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå