mumitrolletermammantilmille Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Bare lurer på om de klarer og holde hodet helt selv nå? synte datteren min er så svak i nakken. Går helt fint når hun ligger på magen. Da løfter hun hodet som bare det. Men når hun ligger på ryggen og jeg prøver og dra henne opp i sittende stilling i armene, så henger fortsatt hodet bakpå liksom. Er også ganske vinglete med hodet enda. Synte de andre babyene på barsel-treffet var så sterke i forhold til vesla.
Sunniva78 har to små Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 Gutten min drar seg opp selv når vi holder ham i armene, og er generelt sterk i kroppen. Holder hodet godt. Men husk at de gjør ting i ulikt tempo disse små, snart er vesla di også sterkere:-)
BlåklokkaVest Skrevet 30. mai 2008 #3 Skrevet 30. mai 2008 Ingen av guttene mine har klart å gjøre det i den alderen. De klarer å løfte hodet en stund når de ligger på magen, men når vi prøver å dra dem opp henger bare hodet og dingler. Det er store forskjeller på barna, så jeg tror ikke du skal ta det så tungt. Når jeg fikk førstemann var jeg bekymret, men nå når jeg har fått nr 3 er jeg bare glad for at guttene mine har et rolig tempo. Jeg har nemlig sluppet å flytte på så mange ting på bordet og i vinduskarmene når guttene reiste seg. Da var de nemlig så gamle at jeg kunne fortelle dem hva som ikke var lov og hva som kunne røres, og de forstod :-) Eldstemann var veldig sen. Når han var 12 mnd lå han fremdeles på albuene og akte seg fremover. Vi var en tur til fysioterapeut når han var rundt 11 mnd, og fikk diagnose "bedagelig anlagt" :-) Han gikk når han var 1 år og 7 mnd. Nr 2 utviklet seg bitte litt kjappere, men var 1 år og 6 mnd før han gikk :-) Både jeg og mannen min var 1 år og 6 mnd før vi gikk, så det har nok litt å si :-)
mumitrolletermammantilmille Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. mai 2008 Håper det, og at det ikke er noe galt med nakken hennes:(
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 30. mai 2008 #5 Skrevet 30. mai 2008 Jonas er 16 uker til helgen og holder ikke hodet helt stødig, faller litt fremover liksom. Men veldig sterk når han ligger på magen, og når du drar han i armene opp i sittestilling. Men tror det kommer snart at hodet er helt stødig, han er bare litt treig tror jeg....
BarnNr.4 :) Skrevet 30. mai 2008 #6 Skrevet 30. mai 2008 Er ikke alle bebiser som er like tidlig ute:) bebin min er samme som din.. greier ikke helt å få me seg hodet når vi prøver å dra henne opp, når hun ligger på ryggen, men det kommer seg etterhvert:) Men som du sier at når hun ligger på ryggen, så går det fint her og. Og det er noen bebier som er tyngre enn andre, å dem som er tyngre kan av og til vær litt senere ute med å løfte hodet fordi dem har mer å dra på
mumitrolletermammantilmille Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. mai 2008 oki. Da er hun nok helt normal da:)
♥Tullerusk♥ Skrevet 30. mai 2008 #8 Skrevet 30. mai 2008 Sikker hel fin jenta di...Men du kan jo høre med helsesøster hvis du er begymret... Jenta mi ligger på ryggen og prøver å sette seg opp alene...Men begge min har aldri villet ligge fra 2 mnd alder. Gutten vår satt når han var 4 mnd... Jenta vår er jo forsatt vinglete med hode når hun sitter...og hun henger med hodet når hun blir sliten men ikke pokker om hun vil ligge, skal sitte...
Mariellem Skrevet 30. mai 2008 #9 Skrevet 30. mai 2008 Sønnen min har vært sterk i nakken helt fra begynnelsen. Når vi var på kontroll på tirsdag dro legen han opp etter armene og sa: men dette hadde du jo ikke trengt å klare allerede.. Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg
Veronica Mars Skrevet 30. mai 2008 #10 Skrevet 30. mai 2008 Det ville jeg ikke bekymret meg så mye over, jeg hadde det helt likt, synes jenta mi var så sent ute, på 3mnders kontrollen hadde hun ikke sjangs til å greie det, men så, 2 uker etterpå gikk det som en lek! Bare plutselig på dagen! Tror at det beste du kan gjøre nå er det du allerede gjør, la henne ligge på magen så lenge det er behagelig for henne. Nå er min 4 mnd om 2 uker, og vingler fremdeles med hodet, jeg regner bare med at alt er som det skal, hun virker så fornøyd så
Lille`mor & lillebøll Skrevet 30. mai 2008 #11 Skrevet 30. mai 2008 Gutten min er den strekeste i nakken i forhold til barsel gruppa.... Jeg var litt frekk og øvde på det hjemme;=) Nå er han så flink atte....
anne* Skrevet 30. mai 2008 #12 Skrevet 30. mai 2008 Men skal vi dra de opp etter armene så de sitter?? Helsesøstra mi sier at det en IKKE skal trene på er sitting pga ryggen. Men dere drar dem kanskje bare opp og så ned igjen? Jenta mi mangler 4 dager på 3 mnd og hun holder hodet helt stødig. Kan vingle litt når jeg tar henne opp etter hun akkurat har sovet. Men hun har vært sterk lenge og er en stor baby... 7030g i dag.
Sunniva78 har to små Skrevet 30. mai 2008 #13 Skrevet 30. mai 2008 Er ikke snakk om å sitte lenge nei, legger ham ned med det samme igjen. Men SÅ gøy å dra seg opp, så det er en populær aktivitet for tiden:-)
Bunnies by night Skrevet 30. mai 2008 #14 Skrevet 30. mai 2008 Ikke bekymre deg! Helt normalt:) Det er det som er "farlig" med barseltreff - man blir veldig opptatt av å sammenligne, og så kjenner man redselen for at det er noe galt hvis man føler at lille junior henger litt etter:) Prøv å ikke sammenligne og kjenn etter magefølelsen - som regel merker man hvis noe ikke er som det skal være:)
Sunniva78 har to små Skrevet 30. mai 2008 #15 Skrevet 30. mai 2008 Enig med Miss T og lille Adam her ja. HS presiserte til oss første gang at vi måtte se mangfoldet i en slik gruppe...
anne* Skrevet 30. mai 2008 #16 Skrevet 30. mai 2008 Ja, jeg måtte jo teste dette med en gang hehehe Store øyne og veeeldig fornøyd:-D
mumitrolletermammantilmille Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #17 Skrevet 30. mai 2008 Tusen takk for beroligende svar. Har begynt og "trene" med henne nå, da:)
mumitrolletermammantilmille Skrevet 31. mai 2008 Forfatter #18 Skrevet 31. mai 2008 Jenta mi er forresten ikke tung. 5700 og tre mnd. Så noen skrev at det kunne være fordi hun er tung.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå