For_mye Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Han har et fint forhold til treåringen, men gutten på ni mnd som er en solstråle av de skjeldne (men har astma og er mye syk) sliter han med å binde seg til... Dette vet jeg at plager ham, OG det plager meg. Er dette noe som vil gå over, eller vil eldstemann alltid ha en ekstra stjerne hos far? Jeg føler like mye for begge barna, men er selvfølgelig mer sliten av den minste.
*ale* Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 Kan være vanskelig for enkelte fedre å knytte seg til de minste, da mor ofte har mesteparten av "kontakten". La de tilbringe tid alene, la han ta stell og for himmelens skyld få han til å ta ut lang pappaperm.. Dette kan hjelpe på tilknytninga. Kan jo også være at sykdom o.l,. skremmer ham.
For_mye Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. mai 2008 Nå skal han ut i 3 mnd pappaperm om tre dager, håper det hjelper på. Tror han gruer seg veldig da, men det kan jo hjelpe. Han hadde fem mnd pappaperm med førstemann, det gav jo resultater. Den gangen var det jeg som sleit med "båndinga" pga fødselsdepresjon...
*ale* Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 Tror nok det vil hjelpe ja:) Da blir de bedre kjent med hverandre og tryggere i relasjonen.. Bare vær flink å la ham ta ansvar alene og gjøre ting på sin måte, selv om klærne blir feil vei og ting ikke gjøres slik du vil:) Vanskelig for oss mammaer det der, iallefall for meg
Gjest Skrevet 30. mai 2008 #5 Skrevet 30. mai 2008 Tro meg, det kommer til å snu hele situasjonen fort. Blir nok noe helt annet når de to får tid alene sammen til å knytte bånd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå