Gå til innhold

å ko liten mage du har....uke 37...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er uke 37 i dag, flere som kommentere, herregud ko liten mage du har, blir jo bekymret om lille babyen e for liten....men ifølge jordmor så veks magen fint, har ligget i omkring den røde streken på s. målan....noen som også får høre det....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her er det helt omvendt. skulle heller ønske det var som med deg. her må de spørre om jeg er sikker på at det bare er en der inne. bruker ord som diger, svær, kjempe gedigen osv.. ikke morsomt akkurat. men likevel så ligger jeg på kurven på s.målene. skulle tro de ikke visste hva som var normalt for en baby mage. det er jo så stor forskjell på oss.

synes egentli de kan la være å kommentere sliketing.

Skrevet

jeg får også høre det! jeg er skjønner egentlig inegnting av det, for jeg har jo lagt på meg gode 20 kg og ligger OVER gjennomsnittet på s.målen. Ligger og har ligget hele tiden i ytterkaten (noen ganger over andre ganger like under) av det grønne feltet!:) Skjønner litt lite av det de sier om at man er så liten da. Jeg tror det har med hvordan man bærer barnet og om magen er spiss eller ikke. Min er ikke spiss, ganske flat rundt navleområdet liksom, men er jo brei som ei låvedør da! og ja, folk sier dette er jentemage, menjeg har en gutt inni der i følge 2 UL!:) Så det er mye kjerring råd og andre ting som folk oppfatter der ute!:)

Skrevet

Jeg er heller motsatt, er "altfor stor". Sist hadde jeg også stor mage, men da måtte jeg stadig inn til vekstkontroll frdi babyen var antatt å være liten. Etter en uke på overtid var hun passert 3 kg, så hun var jo egentlig helt passelig.

Tror du kan ta det helt med ro, babyen er nok helt passelig din også, men må innrømme jeg sliter med å forstå hvorfor folk må kommentere på den måten. Jeg syns jo de med mer nett mage ser mye bedre ut, sikkert fordi jeg selv føler meg som en forvokst hvalross, men jeg kommer da ikke med slike uttalelser likevel. HVIS jeg sier noe, så blir det vel helst noe som; Hvor flott du ser ut!! Eller; hvilken nydelig mage du har!

Jeg har altså ikke forståelse for tullete kommentarer.. Kos deg med magen din du, og neste gang noen spør, så si at vi er alle forskjellig, og du har nok bare vært heldig:o)

Skrevet

syns ikke det er noe artig at alle ska kommentere, vi har ikke fortalt familien om det blir gutt eller jente, å hver gang æ drar på besøk så sitt dem å "mase" å spør å grev, holder meg hjemme til baby er kommet ut... blir bare litt små fyrt:) nei lukk ørene:)

Skrevet

Folk elsker å kommentere gravide mager. Virker nesten som om de må si noe om magen før de kan si noe annet. Haha. jeg fikk ofte høre at jeg hadde stor mage, men nå har jeg plutselig fått høre at den jammen ikke er så stor lengre. Øye som ser sier jeg. Magen har vokst jevnt og trutt hele svangerskapet og den er akkurat passe stor;)

Skrevet

"Alle" synes jeg har så liten mage til å være i uke 37, jeg har fått høre det gjennom hele svangerskapet da. Selv andre gravide bemerker det.

Jeg ligger helt øverst i det grønne feltet, så jeg er ikke liten, jeg bare bærer ungen så det ser slik ut. Jeg er 176 høy så det kan også ha noe å si... :)

Skrevet

Jeg får høre at magen min er visst veeeldig stor og at det må være en gutt inne der. Sf-målene ligger akkurat på det grønnskraverte feltet over den rød streken, og jeg venter i følge en helt sikker ul-lege en jente. Mormoren min sa til meg at man måtte ikke høre på slikt, for hun hadde sett så mange gravide jenter i sitt liv, og alle var så forskjellige i måten de bærer barnet på:-)

Skrevet

Heisann:)

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du beskriver. Tror faktisk alle som har kommentert magen min(og det er jo selvsagt ikke få) har sagt at den er så liten.. Men er egentlig gla for at det ikke er omvendt da. Jeg ligger også på normalen på SF skjemaet, og har lagt på meg nok, kan du si:)

Skrevet

Sånn har jeg hatt det hele svangerskapet jeg, eller siden magen begynte og bli synlig da...

Ble til og begynne med litt redd for at noe var galt med den lille, men nå gidder jeg ikke bry meg mer.

Folk må skjønne at alle er ikke like, og alle får ikke like stor mage...

Er forresten 35+3 uker jeg da..

Skrevet

Jeg får også høre at magen min er liten, og synes det selv også.

Er straks 33 uker på vei, og har gått fra 65 kg til 76, er 164 cm høy.

Jeg ligger akkurat på rød-streken, og har gjort det gjennom hele svangerskapet, men synes likevel at den er liten. Tror det er fordi den er veldig bred og flat, samt at den er ganske lav.

I begynnelsen ble jeg bekymret da jeg fikk så mye kommentarer, siden jeg er førstegangs og ikke vet hva som er normalt og ikke. Så jeg trodde jo selvsagt at det var noe galt med meg/ungen.

Men jeg går ut fra at alt er like normalt.

Skrevet

HEI!

JEG ER NÅ I UKE 40,OG FÅR FORTSATT DE SAMME BEMERKNINGENE!MAGEN ER SÅ LITEN BLABLA...MEN JEG HAR LIGGET PÅ DEN RØDE STREKEN HELE SVANGERSKAPET,OG MAGEN OG BEBIS VOKSER PERFEKT!

HAR LAGT PÅ MEG 16 KILO,SKJØNNER BARE IKKE HVOR DE ER??!

DU SKAL IKKE UROE DEG,DU BÆRER NOKK BARE BEBISEN "INNE" I DEG,DERFOR LITEN MAGE!

VÆR GLAD FOR DET:)

LYKKE TIL!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...