♥ DAME Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Haaar sååå lyst og bestille noe der, men tør ikke. Lurer bare på hvor lang tid det tar før man får varene? Og her må man ut med toll og greier, så vinningen går opp i spinningen? Og hvordan går man frem? Enklere bare å klikke på "bye it now"? Håper noen kan hjelpe
MadKiss*Jente i magen* Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 har handlet litt på ebay ja f.eks så ville samboeren min så gjærne ha en sånn russel hobbs kaffetrakter, men den koster jo 1800kr i norge.. så vi kjøpte den heller på ebay og fikk den for 500 med frakt.. (kaffetrakteren har mye glass i seg, men kom hel frem:) ) det er ikke utrygt å bestille ifra ebay og varene får man innen 14 dager som regel så lenge de ikke må tolles og div. å det lønner seg å først legge inn et bud for å få varen biligst mulig, men hvis det ikke er stor forrskjeld så ville jeg ha trykka by it now håper dette hjalp litt ;D
♥ DAME Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. mai 2008 Tusen takk, dette hjalp ja ) Men hvis jeg kjøper noe som koster 240 norske kroner, hvor mye blir det i toll og diverse da? Har funnet en renseserie som jeg får til 240 kr og som jeg her i Norge har betalt 795 sure kroner for )
Gulljnta Skrevet 30. mai 2008 #5 Skrevet 30. mai 2008 Dersom du spør selger om h*n vil merke pakken som gave slipper du tollen Pleier å gjøre det, har handlet MYE på ebay
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 30. mai 2008 #6 Skrevet 30. mai 2008 På varer som koster over 200kr (selve varen) må man betale toll (eller heter det moms? blander desverre dette) på hele beløpet av varen+ porto. Jeg har funnet et kjempekjekk side på aftenposten hvor det regnes ut totalsummen på utenlandskjøp: http://tux.aftenposten.no/calcFrame/start.htm?id=10
Gjest Skrevet 30. mai 2008 #7 Skrevet 30. mai 2008 hei! vi handler masse på ebay, alltid noe på vei i posten. spesielt solbriller, alt av hudprodukter, klær etc. hvis du ser et produkt du liker og går inn på siden, kan du se hvilken tilbakemelding selgeren har fått fra andre kjøpere. hvis selgeren har 100% positiv feedback er det veldig trygt. har han dårlig prosent kan du gå inn å lese hva dette gjaldt. skal du f.eks handle et par dior solbriller og du ser selgeren er fra kina og han har negativ feedback på at varene han selger ikke er ekte vare, ja da ville jeg tenkt meg om før jeg hadde kjøpt:) de sier du må betale toll på alt over 200 kr. dette gjelder ikke hvis selgeren sender pakken som gave. vi sender alltid en melding til selger å spør om han kan sende pakken som gave. det har aldri vært noe problem, og vi slipper tollen:)
♥ DAME Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 30. mai 2008 Tusen takk for svar dere ) Denne skal lagres på favoritter )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå