Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg gjekk og la meg i går etter å ha deltatt så smått i ein debatt om lærerstreik og ditto lønn. Så våkna eg i dag, og det som slo mot meg på forsida av BT var nittenåringar i streik. Dei jobbar i nordsjøen, har 650000 i årslønn, turnusen er 2-2, 2-4, og no vil dei streike mot det skammelege tilbodet på ynkelige 9%. (Rask hoderekning viser lønsauke på over 60000)

Steike

Ikkje har det studielån heller, jyplingane

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som offentlig ansatt blir jeg også rynkete i pannen av sånt. Det er klart det er en krevende arbeidsform å jobbe offshore, men sånne lønninger ligner rett og slett ikke grisen! Og så klager de i tillegg :-(

Skrevet

Nei det høres nesten uhørt ut!

Det viser bare hvor skjevt tingene er fordelt og hvor viktig det er med sterke fagforeninger samt at man kan sette makt bak kravet. Stopp i oljeproduksjonen er veldig målbart i kroner og øre, men tap av eksamen for ungdommen eller foreldre som må ta fri for å ta vare på ungene sine ikke fremgår like tydelig i samfunnsregnskapet.

Skrevet

En god venn av oss jobber i nordsjøen og han er flau over at de krever mer penger, han er strålende fornøyd slik det er idag....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...