Gå til innhold

Den hæslige do-børsten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte bytter dere do-børsten.

Uff, den er jo så hæslig etter at jeg har vasket bærsje flekker av doen.

Hvordan gjør dere det, for å holde den sånn nogenlunde ren?

Jeg har lyst til å kaste den etter en gangs bruk, håper det snart kommer engangsbørster til doen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes engangsbørster til doen. Tror det var swiffer eller cillit bang som kom med det i fjor en gang. Bytter ut "børstehodet" etter hver gangs bruk.

Skrevet

jeg bruker billige oppvaskbørster og hiver etter en gangs bruk.

klarer ikke dobørster.

men på den måten så blir det jo ny kost på kjøkkenet 1 gang i uken.

1 uke på kjøkkenet først, og så i do, og så rett i søpla.

Skrevet

Vasker du bare doen en gang i uka?

Skrevet

Er det strengt tatt nødvendig og vaske doen mer enn en gang i uka?

Skrevet

Jeg aner ikke hva din standard er på renhold i doen og om det strengt tatt er nødvendig hos deg, men her i huset vaskes doen oftere og etter hver flekk (les avføring og urin) som kommer på kanten og rundt omkring. Det kan i perioder være hver dag det.

Skrevet

Mulig det er mer nødvendig når man har små barn - her er vi foreløpig bare to voksne. Selvfølgelig hvis den ser skitten ut - ved flekker av avføring og sånn så blir den jo vasket.

Husk at sannsynligvis så er mobiltelefonen din mer bakteriebefengt enn doen din. Litt ekkelt og tenke på igrunn!

Skrevet

Du kan jo sette den i klorin en gang i uken, det burde da holde den ren og fin.( antar at do-børsten din har en liten skål som den står i) Og bakteriene blir tatt knekken på;-)

Skrevet

Mulig det er mere bakterier på mobilen, men baktreriene i doen, vil jeg nok tro er atskillig mer farlig å få i deg, enn de på mobilen. Om de på mobilen er super farlig burde jo alle og enhver som har mobil vært syke.

Skrevet

Vask doen med klorin,klorin tar livet av alle bakterier =)

Sett børsten i klorvann etter hver vask,så har du garantert renere do børste enn de fleste ;)

Skrevet

Her er dobørsten i bruk ca hver dag.. liker ikke å se på hva andre har gjort på do før meg... så her er alle opplært til å vaske doen etter seg..

Forøvrig står den i klorvann og jeg skyller den alltid med skyllevannet i toalettet før jeg setter den tilbake i klorvannet...

Skrevet

meg som vasker doen 1 gang i uka her.

ser ikke problemet, eneste er at det vises bittelitt støv på den etter ei uke. selvfølgelig er man en haug mennesker i huset er det sikkert nødvendig med oftere, men det er ikke vi.

ellers treffer vi doen fint her i huset. har aldri problemer med at det er flekker av avføring på kanten slik dere prater om over.

kansje det er kostholdet dere skulle se på, så kansje dere ikke trenger vaske avføring av kanten.

vasker man grundig med ordentlig vaskemiddel så blir jo doen glatt på innsida, og ingenting fester seg. og man driter da ikke for guds skyld på kanten heller. selvfølgelig..... skulle det oppstå flekker på dag 2 etter vask, lar jeg den seff ikke ligge der til dag 7 bare fordi det er vaskedag.

nå ble jeg egentlig skikkelig nysgjerrig på hvor ofte dere vasker doen, og da mener jeg ikke å vaske bare opp i skåla en runde med kosten, men inn og ut sida på hele sulamitten. altså ordentlig dovask - ikke kattevask.

Skrevet

til deg som tror at mobilen din inneholder bare snille bakterier:

tror du hadde blitt skremt over hva du fant der hvis du testet den.

tror du alle som er på handlesenter har rene hender. og etter du har tatt i dørhåndtak og rekkverk. og ikke minst penger. hva tror du at du har på hendene da når du griper etter mobilen som ringer.

tror du finner overraskende mye tarmbakterier på den ja.

jeg var med på en test som ble utført på et offentlig bygg, der vi sendte inn til dyrkning. og dere må ikke tro at dørhåndtaket ut i fra det rommet vaskene var på var noe renere enn dørhåndaket utfra do. der var det samme gørra. men hvis alle hadde vasket hendene skulle det ha vært mindre forekomst av tarmbakterier på den ytterste døra. men den gang ei.

Skrevet

Klorin er dobørstens beste venn =o)

Men det er sant; dassen har langt færre bakterier (inkl dobørsten) enn tastaturet på PC`n din!

Jobba på sykehus i 9 år, og på et møte var det snakk om bakterier. tror det var rundt 47 000 enheter bakterier på tastaturet, og under 100 på dolokket....Så det er mange flere bakterier på dørhåndtak, fjernkontroller,mobiler,telefoner generelt osv. enn på dobørsten....

Skrevet

meg som vasker doen 1 gang i uka igjen.

er det ingen av dere over som ville svare på mitt spm. siden det var kritikkverdig av meg å vaske så sjeldent

Skrevet

Jeg kritiserer ikke. Vasker ikke dassen hver dag her i huset,nei.Langt ifra.

Men så har amerikanske do MYE vann oppi, så....

Halve doen er full av vann =o)

Skrevet

Det er ikke noen vits i vaske doen oftere enn hver uke med normal hygiene ellers, mener nå jeg.

Skrevet

Northernlights, whats ur story?Ble nysgjerrig jeg nå, har jo sett nicket ditt 1000 ganger. Er du "ekte" amerikano eller gift med en..?

Skrevet

"Bare" gift med en, og bor i USA.Så jeg er utlending.Egentlig...

Og story`n min er så lang, at den tar vi siden.

;o)

Har forresten bryllupsdag i dag =o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...