Gå til innhold

SV:Haster!!! Hjelp meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er slutt mellom kjæresten og meg. Han er amerikansk og bor i USA. Vi har vært sammen i over et år, selv om vi har bodd langt fra hverandre har vi tilbringt mye tid sammen (mulig pga jobbene vi har osv.)

Nå er jeg ekstremt bekymret. Vi har vanligvis kontakt mange ganger per dag både på telefon, email, msn osv. I går sendte han meg følgende tekstmelding: "I just want to either die or sleep for a year now".

Jeg ringer da flere ganger uten at han tar telefonen (ringer både hjemmetelefon og mobil). Jeg ringer sikkert 20 ganger minst, og sender mange meldinger. 2 timer senere får jeg denne meldingen: "Fell asleep again. I miss you. I love you *my name*. Tell me this will end soon". Dette var kl. 23.30 ca. norsk tid i går kveld.

Jeg har ringt kontinuerlig etter dette. Han tar ikke telefonen. Ingen av dem. Jeg vet at han har det supertøft akkurat nå. Jeg er liiiiivredd for at han har gjort noe dumt (selvmord), selv om jeg i utgangspunktet ikke tror det.

Kan jeg ringe politiet? Den norske sjømannskirken? Hvilken mølle setter jeg i gang om jeg gjør dette? Vil jo ikke gjøre ting verre for ham heller.

Jeg har skrevet flere meldinger der jeg sier at jeg ikke er redd for å ringe politiet for å få de til å sjekke at han er okay, og han vet at det er noe jeg kan finne på å gjøre. Han har ikke svart på disse heller.

Hjelp!

Kan noen please legge på skravle for meg.

Anonym

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke ringe til familien hans? Vennenne hans? Kanskje de vet hva som foregår og kan holde et øye med ham?

Skrevet

Hei...høres ikke greit ut.. er det han som er far til barnet du venter?? Jeg villle sagt fra til familien.. eller venner..som kan hjelpe ham gjennom det.. Forklart han at han ikke må gjøre noe dumt, slik at barnet ikke får noen far osv...

Skrevet

Jeg forstår at du er bekymret, ikke lett det her..

Mulig dette er teit av meg, men kan det være at han ikke svarer, rett og slett fordi han vil at du skal være bekymret? Kan dette være en måte å få oppmerksomheten din på? Jeg bare spør fordi en x av meg gjorde dette mot meg. Han ville at jeg skulle "vise omsorg" ved at han truet med ditt og datt, og jeg skulle stå utenfor døra hans og hamre og banke, livredd for at han skulle ha skadet seg selv.. I 9 av 10 tilfeller er det tomme trusler.. Slik "hadde" han meg fortsatt..

Kan han være typen til dette?

Du får sende en mld om at du har kontaktet en venn eller familie som vil stikke innom, men at du ikke kommer til å prøve å få tak i han mer. Ihvertfall ikke før han kan gi deg et svar.. Og stå for det.. Ikke gi etter!

Beklager, men dette høres veldig ut som en som kun vil ha oppmerksomheten din, at han prøver å melke situasjonen for det det er verdt..

Håper alt ordner seg for deg=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...