Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Det er slutt mellom kjæresten og meg. Han er amerikansk og bor i USA. Vi har vært sammen i over et år, selv om vi har bodd langt fra hverandre har vi tilbringt mye tid sammen (mulig pga jobbene vi har osv.) Nå er jeg ekstremt bekymret. Vi har vanligvis kontakt mange ganger per dag både på telefon, email, msn osv. I går sendte han meg følgende tekstmelding: "I just want to either die or sleep for a year now". Jeg ringer da flere ganger uten at han tar telefonen (ringer både hjemmetelefon og mobil). Jeg ringer sikkert 20 ganger minst, og sender mange meldinger. 2 timer senere får jeg denne meldingen: "Fell asleep again. I miss you. I love you *my name*. Tell me this will end soon". Dette var kl. 23.30 ca. norsk tid i går kveld. Jeg har ringt kontinuerlig etter dette. Han tar ikke telefonen. Ingen av dem. Jeg vet at han har det supertøft akkurat nå. Jeg er liiiiivredd for at han har gjort noe dumt (selvmord), selv om jeg i utgangspunktet ikke tror det. Kan jeg ringe politiet? Den norske sjømannskirken? Hvilken mølle setter jeg i gang om jeg gjør dette? Vil jo ikke gjøre ting verre for ham heller. Jeg har skrevet flere meldinger der jeg sier at jeg ikke er redd for å ringe politiet for å få de til å sjekke at han er okay, og han vet at det er noe jeg kan finne på å gjøre. Han har ikke svart på disse heller. Hjelp! Kan noen please legge på skravle for meg.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #3 Skrevet 30. mai 2008 Har dere noen venner sammen i Amerika som du kan kontakte? Eller familien hans, evt ringe det lokale politiet og få de til å sjekke dette opp?
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 Jeg har ikke etternavnet på vennene, og greier ikke søke opp nr. deres. Jeg har telefonnummeret til familien hans,men vil ikke "skjemme han ut"overfor dem hvis dette ikke er noe. Da tror jeg faktisk det er bedre å ringe politiet.... Er jeg hysterisk hvis jeg ringer poliiet basert på de meldingene og hans manglende respons?
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #5 Skrevet 30. mai 2008 Om dette er første gang han nevner "selvmord" (var vel egentlig ikke dette han sa da), så tror jeg ikke du skal ta meldingen så bokstavlig. Han ville helt sikkert bare ha oppmerksomhet av deg - og det fikk han også. Kontakt foreldrene hans og si at du er bekymret.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #6 Skrevet 30. mai 2008 Mulig du kan virke hysterisk, men om du forklarerer situasjonen og legger det frem på en sakelig måte og sier at du er oppriktig bekymret og spør om de kan sjekke dette opp siden du er i Norge så er det jo ikke umulig at de kan hjelpe deg. Jeg ville kontakte alle jeg kan få tak i inkludert familien hans.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #7 Skrevet 30. mai 2008 Han har aldri nevnt selvmord før. Ja,selvsagt fikk han oppmerksomhet. Jeg er livredd!!!!! Jeg har ikke lyst til å ringe foreldrene han på natten...., de kommer til å bli superbekymret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå