morsara Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Hej! Vi är bjudna på bröllop i trondheim, bor i bærum, 20 dagar före ul-termin. Vi kan ju inte flyga så det blir i så fall bil upp och ner. Är lite rädd för att behöva föda i trdh trots att jag hört mycket bra om st olavs. Vad hade ni gjort? Det är ett ganska närt vännepar.
Gjest Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 Jeg hadde reist, men det er fordi jeg aldri har fått før termin og regner med jeg går over med nr 3 også =) hehe...
Supermamm Skrevet 30. mai 2008 #3 Skrevet 30. mai 2008 Om du er i form til å sitte i bil og kjøre tur/retur Trondheim så reis:) Hadde ikke engstet meg for fødsel!
ambumamma Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 jeg hadde reist. om det så blir fødsel er det jo som du sier et bra sykehus der. Det du må tenke på er om du orker 7-8 timer i bil
ninanja Skrevet 30. mai 2008 #5 Skrevet 30. mai 2008 Skulle vel gå bra det. Men har du vurdert toget? Det er kanskje mer behagelig enn bil så nært opp til termin? Selv kjørte jeg en tilsvarende tur da det var 3 uker igjen til termin med nr 1, og det gikk fint. Man må bare stoppe en del underveis og strekke på beina og tisse, men det er jo bare å beregne god tid.
snart mor til 3 Skrevet 30. mai 2008 #6 Skrevet 30. mai 2008 sikkert et veldig dumt spørsmål,men hvorfor kan du ikke fly?? Det skal nok gå bra uansett hvor du ender opp med å føde..og såfremst du er i fin form er det jo ikke noe galt med å reise enten det er med bil,tog eller fly
A og G Skrevet 30. mai 2008 #7 Skrevet 30. mai 2008 Hun tenkter vel at hun ikke kan fly pga at det er under 4 uker til termin og flyselskapet da krever legeerklærling på at hun kan reise..
1222 Skrevet 30. mai 2008 #8 Skrevet 30. mai 2008 Hei! Med norwegian kan du fortsatt fly på dette tidspunkt. Sjekk ut norwegian sine websider. Jeg skal i alle fall fly med de 25 dager før termin. Håper ikke det er dumt av meg?!
Idun<3tosmå<3 Skrevet 30. mai 2008 #9 Skrevet 30. mai 2008 Med SAS også, men mellom 4 og 2 uker før termin må du ha dokumentasjon. Og Oslo - Trheim er ikke lange flyturen, så det går bra!
A og G Skrevet 30. mai 2008 #10 Skrevet 30. mai 2008 hvis du skal fly med de 25 dager før termin (som er under 4 uker før) så må du også ha bekreftelse fra legen om termin. Det står på norwegian sine sider: "Dersom du venter barn, kan du normalt fly med Norwegian inntil 4 uker før forventet nedkomst. På reiser under 4 timer kan gravide fly med Norwegian inntil 2 uker før forventet nedkomst. Det må fremvises legeattest som bekrefter fremdriften i svangerskapet, samt at legen erklærer den gravide som frisk nok til å kunne foreta flyreisen."
Ella78 m/ A&M Skrevet 30. mai 2008 #11 Skrevet 30. mai 2008 Heisann! Jeg har en lignende problemstilling, min far gifter seg to uker før jeg har termin. Jeg tviler på at vi kommer til å reise. Det er snakk om en biltur på 7-8 timer, og selv om de har bra sykehus der borte så vil jeg jo etter en eventuell fødsel hjem til mitt eget så fort som mulig. Kunne overhodet ikke tenke meg å være på besøk hos familien med en nyfødt baby. Ser for meg at vi kommer til å ønske oss tid for oss selv, og å være hjemme i vårt eget hus... Derfor regner jeg med at vi kommer til å holde oss hjemme. Men ingen garantier, kanskje får jeg så INNMARI lyst til å delta i bryllupet at jeg driter i alle disse tingene, og bare drar...
Mamma mjaua Skrevet 30. mai 2008 #12 Skrevet 30. mai 2008 det jeg hadde beskymret meg for var bilturen, dne er jo rimlig lang. hadde vært så fredd for om det hadde blitt for varmt. jreg hadde aldri overlevd 8 imer i en glovarm bil om jeg hadde vært høygravid.
tjommis Skrevet 30. mai 2008 #13 Skrevet 30. mai 2008 Sitte i 8 timer i en glovarm bil??? Hallo, aircondition eller åpne vindu?? Jeg tror det er viktig at vi ikke skaper flere bekymringer enn vi trenger når vi er gravide. Ta utganspunkt i at vi kan gjøre og kommer til å greie ALT, og heller ombestem dere dersom det viser seg å ikke gå:-) Ingen skam å snu, men lag ikke hindringer:-D
snart mor til 3 Skrevet 30. mai 2008 #14 Skrevet 30. mai 2008 Hvis det er nekt fra flyselskapet sin side så er det bare å ta det med ro.. ja,de krever en legeerklæring hvis du skal reise når det er mellom 2 og 4 uker igjen til terminen,men dette er verdens minste problem. legeerklæringen som legen må fylle ut kan jeg sende deg på mail om du ønsker det. der skal det kun stå oppført når du har termin, navn og reservasjonsnr til billetten din samt telefonnr til fastlegen din. sistnevnte er kun for sikkerhets skyld HVIS noe skulle hende med deg underveis...da er det greit å kunne kontakte noen som vet hvem du er... skal selv ut å reise med fly nå på mandag. har da to uker igjen til terminen. for å få signert legeerklæringen måtte jeg bare legge igjen papiret i resepsjonen til legen så fylte han den ut 5 minutter etter. fyllte selv ut all informasjon,han bare stemplet og signerte. scannet dette inn og sendte det på mail til sas.. null problem.. både sas,widerøe og norwegian har de samme reglene ang flyving,så er bare å slappe av... så lenge legen din ikke mener det er noen problem for deg og fly så vil ikke flyselskapene nekte deg det heller... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå