Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Tulla begynner til høsten og da en hun knappe 15 md. Er litt redd for at hun er litt liten for barnehagen, men samtidig så er hun ei bestemt frøken som ikke lar seg pelle på nesa, så er ikke redd for at hun blir "overkjørt" av større barn.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 15 mnd 60 %.Begynner 100% nå til høsten 2år.
mamma til fire små Skrevet 30. mai 2008 #3 Skrevet 30. mai 2008 har hatt 60 % plass til han siden han var 13 mnd. kunne ikke gå i begynnelsen, men krøp omtrent like fort som de andre barna gikk:) har gått i familie bhg det første året. begynner i vanlig bhg fra høsten med fortsatt 60%. jeg skal jo gå hjemme med baby igjen. han har hatt veldig behov for bhg plassen de siste mnd ihverfall. er jo ingen unger ute i "gata" lenger. men tulla i magen må nok regne med å begynne rett i 100% plass fra hun er 14 mnd, pga annen situasjon her hjemme..
Gjest Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 Lillemor begynner i familiebarnehage nå på mandag, blir 12 mnd om to uker. Både gleder og gruer meg, tror hun vil trives godt, for hun er så sosial og glad i andre barn, men gruer meg også, for er redd det skal bli vanskelig for henne (eller meg..) da hun har noen småsære vaner når det gjelder søvn...
Rockstarmom&SuperIngrid Skrevet 30. mai 2008 #5 Skrevet 30. mai 2008 Tulla begynner 15 august. da er hun nesten 15 mnd. Hun begynner da 100%.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #6 Skrevet 30. mai 2008 Starter i august, er da 15,5 mnd. Går skikkelig alt og er veldig sosial så håper og tror at det går greit. Skal ha 100 % plass, men pga at pappa har fritur blir det sein levering og tidlig henting første måneden.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #7 Skrevet 30. mai 2008 Begynte i familiebarnehage to uker etter at hun fylte ett år, og det gikk helt fint. Har gått fulltid hele tida, og har stortrivdes hele tida. Hun beygynte i vanlig kommunal barnehage da hun var 19 mnd. Hun lærer mer der og får lekt mye mer variert der enn hun hadde fått gjort om jeg hadde vært hjemmeværende. Barnehagen er ikke noe å grue seg til! Barna kommer til å få det kjempegøy i barnehagen.
Ella29 Skrevet 30. mai 2008 #8 Skrevet 30. mai 2008 Min begynte når han var 8 mnd deltid og 100% fra 1 år. Dvs. fra kl 8-15. Kan ikke skjønne hvordan folk klarer seg økonomisk frem til 15 mnd.. Jeg var student og mistet støtten fra lånekassen etter 9 mnd så måtte få meg jobb. Tok den første jeg fikk så jeg var sikret en inntekt.
Jente89 ♥ Skrevet 30. mai 2008 #9 Skrevet 30. mai 2008 jenta mi begynte da hun var 11mnd, å det gikk helt fint
Gulljentene Skrevet 30. mai 2008 #10 Skrevet 30. mai 2008 13 mnd fulltidsplass. Gikk kjempebra. Hun var litt småtreg utviklingsmessig men nå idag var mannen på møte med styreren i barnehagen, og da sa hun at jenta vår virkelig har skutt fart i utviklingen, på mange felter lå hun på 2-3 årsstadiet (hun er nå 22 mnd).
TeBax Skrevet 30. mai 2008 #11 Skrevet 30. mai 2008 16 mnd er hun når hu begynner i barnehagen med fulltidsplass. hun begynner i august.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #12 Skrevet 31. mai 2008 Min eldste var 2,5 år, da hun begynte i barnehagen 2 dager i uken. Min yngste datter begynner i barnehagen i september, 3 dager i uken. Da er hun 18 mnd. Hun har en helt annen personlighet enn hu eldste, og jeg tror hun virkelig har godt av å komme seg i barnehagen før hun er 2 år (som var den opprinnelige planen).
Yo&La+spire Skrevet 2. juni 2008 #13 Skrevet 2. juni 2008 Eg er også student og vi lever helt fint på en inntekt (evt bare studielån da sambo var arbeidsledig), så eg har prioritert å vere hjemme med henne lenge. Hun skal kansje gå litt i barnehage når hun er 18 mnd (og eg skal studere igjen), men pappaen skal for det meste vere hjemme med henne da (hun skal gå litt fordi hun trenger å vere litt med andre barn og vi skal flytte til utlandet der de ikke har tilbudet med åpen barnehage). Vi har søkt barnehage til henne her i Norge fra hun er ca 22 mnd:)
Nicita73 Skrevet 2. juni 2008 #14 Skrevet 2. juni 2008 Litt over 1 år, 100%, han har strortrivdes fra første stund. Gøy med alle barna som han fikk leke med:)
Gjest Skrevet 2. juni 2008 #15 Skrevet 2. juni 2008 Jenta vår begynte 100% da hun var 11 mnd gammel. Jeg synes det var litt tidlig og ville ha utsatt det kunne jeg ha gjort det omigjen. Men så var hun i skinner og kunne ikke gå før hun var over ett og ett halvt år så tror det hadde en sammenheng. Etter 1,5 år tror jeg de har veldig godt av brnhg!
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 3. juni 2008 #16 Skrevet 3. juni 2008 Lillebopen skal begynne 18. august, da er hun nøyaktig femten måneder, men siden jeg er student og far i huset har en skiftordning som gjør at han jobber annenhver uke på dag og kveldstid kommer hun til å ha ganske fleksible tider en stund. Hun skal gå i familiebarnehage den første tiden.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 3. juni 2008 #17 Skrevet 3. juni 2008 Begynte i barnehage når han var 13 mnd.. Det har gått over all forventing! Han elsker å være i barnehagen, og jeg angrer ikke i det hele tatt på at han begynte "så tidlig"! (i følge mange "eksperter")
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #19 Skrevet 3. juni 2008 Småen var 20 mnd da han begynte. Han var der i underkant av fire timer pr dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå