Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 6 uker gammel og har begynt å få tenner! Merket det ved en tilfeldighet i går. Hadde en liten hvit og hard klump i munnen :) Spurte en sykepleier om hun kunne se på det, og joda, her var det tenner på gang. Han har vært utrolig sutrete de siste dagene og ikke villet ha pupp på samme måte som han pleier, med mindre han er kjempesulten. Noen som har noen gode råd for å lindre vondt og kløe? Er vel ikke akkurat ideelt med sukkervann nå lenger :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stryk han over gummene med fingeren. Kald bitering (la ligge i kjøleskapet). Dentinox. Kjøpes på apoteket, smøres på gummene.

Skrevet

Det var jammen tidlig med tennner!

Eg er ingen ekspert på tenner, men å ha noko å bite på er eit gamalt og godt råd. Kan kjøpe biteringar med vatn inni, og legge dei i kjøleskapet så dei lindrer betre. Veit ikkje kor lett det er å få ein baby på 6 veker til å bite då :)

Ellers kan ein kjøpe dentinox på apoteket og smøre det på gummane. Det lindrer kløe, men bør ikkje brukast for mykje då det inneheld alkohol.

Vi ga forresten tulla her sukkervatn til ho var nærmere 3 mnd gamal. Ho var mykje plaga med vondt i magen, så sukkervatn fekk ho, og det hjalp. Var ingen problem å slutte med det når vi bestemte oss for det. Ein må jo liksom prøve å hjelpe desse små så godt ein kan.

Lykke til :)

Skrevet

Tror kanskje hun mente at det ikke er så gunstig med sukkervann for tennene sin del..

Skrevet

Ååå.. tenkte ikkje så langt eg :)

Skrevet

Har vært til legen for min 6 ukers kontroll, og måtte ha småen med meg. Så ba hun se på "tannen" hans. Det viser seg at det bare var en kjertel :) Men har aldri sett noe lignende. Den er helt knallhard, nett som en tann er, så er vel ikke så rart at sykepleieren som så på den trodde det var en tann. :P Men godt at han slipper å få tenner så tidlig. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...