Gå til innhold

Dere må hjelpe meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha bursdagsselskap på søndag (feire min og mannens bursdag sammen). Vi trodde først at det ville komme så få, pga. det ikke passet for flere av de vi inviterte. Men nå ser det ut som at vi blir ganske mange likevel, ca. 14 med stort og smått. Det har jo meldt godt vær, så vi tenkte på å grille. Men økonomien er litt skral for tida, så da har vi ikke råd til noe overdådig matgilde heller. Må ikke nødvendigvis grille, men det må ihvertfall være noe mer enn bare pølser og lomper (for det har det blitt mye av i det siste).

Har dere noe godt forslag jenter, til hva jeg kan lage?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å servere grillmat til 14 mennesker når man har dårlig råd er ingen spøk. Men hvorfor ikke pølser? Dere har kanskje spist mange pølser i det siste, men ikke alle gjestene deres? Alle vil nok forstå at man har enkel grillmat til så mange mennekser. Bak heller noe ekstra, lag en stor salat og ha noe tilbehør til pølsene eks. potetsalat, rekesalat, stekt løk m.v Server med brød og lomper. Jeg hadde blitt kjempe fornøyd hadde jeg vært gjest hos deg ;o)

Skrevet

Vet ikke helt hva du ser for deg, men om du kjøper litt poteter da og lager stekte poteter. deler de i passe biter. putt i en pose, ha i det kryddret du vil å så i ovnen på høy varme.

Vet ikke ha dere liker men om du går på rema1000 får du billige flintsker og grillribbe.

Om ikke det høres aktuelt ut kan du jo lage pizza. det forer mange å må jo ikke bli alt for dyrt.

Kan jo eventuelt spørre om noen kunne laget salat og tatt med.

Skrevet

hva med å arrangere det som en "korgafest" der alle tar med seg noe. noen kan ta med salat, noen brød etc..

da blir det jo både rimeliig og koselig, og garantert nok mat til alle uten at dere bukker under økonomisk denne mnd

Skrevet

Pølsefest er alltid gøy, servere wienerpølser og grillpølser med div tilbehør, rå løk, stekt løk, potetstappe, potetsalat, lompe, brød, evnt lage sånn deig som du griller selv, pinnebrød heter det vel..

Potetstappa kan du legge på steke brett i fine fasong, kryddre lett med grill krydder og sette det under grillen for litt skeskorpe på..

Ellers pommesfrits el stekte poteter.. Lykke til.

Skrevet

Kjøpe noen rimelige sommer koteletter, vet de pleier å ha det på rema?

Eller hva med reker og loff? Det finnes sånne 5 kg kartonger til en rimelig penge.

Skrevet

Hvor mye penger har du til rådighet? Det er et greit utgangspunkt:) Jeg setter helst opp budsjett dersom jeg er i samme situasjon - og du, trål alle tilbudsaviser osv på butikker i nærheten. Er det noe på tilbud som kan være en base?

Skrevet

tror det koster 29.90 kr for kiloet med frosne sommerkoteletter på de fleste butikker nå? det er jo en grei ting å grille, og så har du billige grillpølser til? å lager en fin salat?

har en veldig god potetsalat som vi bruker å lage:

1 beger lettrømme

1 pakke remulade

1 rødløk

ca 5-6 kokte poteter

bland lettrømmen og remuladen sammen og skiv opp potetene. legg potetskiver, hakket rødløk og rømmeblanding lagvis i en skål og pynt med persille på toppen!

Skrevet

Kjempeflott, tusen takk for gode tips og forslag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...