Gå til innhold

Bitende og skrikene liten gutt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har en liten gutt på 10 mnd.

Sliter litt med oppførselen hans fortiden, han lugger, biter, og skriker (høyt, ikke gråt)

Alt dette går ut over mamma..

Sier, nei bestemt, har latt som jeg gråter, eneste responsen jeg får er at han ler av meg..

Gutten er veldig blid og aktiv. Sunn og frisk.

Noen som kan hjelpe meg med råd om hvordan få slutt på det here?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes i alle fall ikke at du skal late som du gråter, det blir jo helt feil. Den dagen du virkelig gråter, tror han jo ikke på deg;-)

Jeg har ingen erfaring ennå med problemet ditt,men kan tenke meg at å avlede oppmerksomheten hans kan fungere? Ta ham bort fra situasjonen som gjør han så sint, begynn med noe nytt.

Lykke til;-)

Skrevet

jeg ville sagt au!, satt ham fra meg på gulvet, gått bort en bitteliten stund ( snakker om kanskje 30 sekunder - og ikke nødvendigvis ut av syne), kommet tilbake og latt som ingenting. ingen reaksjon ellers.

Skrevet

men uansett hvilken metode du velger, bør du holde fast ved den minst ei uke.

Skrevet

Liker ikke å late som jeg gråter, det var HS som anbefalte det, men nå skal det sies at HS er litt merkelig.

Hun sa at jeg måtte få han til å slutte, vist ikke kunne han bli psykopat når han ble større...... Takk for den HS...

Skjønner greia med empati å sånn, men sliter litt med lillen her..

Skrevet

Min sønn var også slik.

Mye kommer av at det er den eneste måten han får sagt ifra om noe på i og med at han ikke kan snakke enda.

Det kan være frustrasjon, men også det at han har funnet noe nytt og gjøre.

Men for all del, ikke lat som du gråter for det kan faktisk skremme han.

Prøv å ta han bort og si nei med bestemt stemme når han biter og lugger. Det at han skriker høyt kan være at han har oppdaget at han har en stemme.

Så prøv en stund å ta han bort fra situasjonen.

Lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...