Gå til innhold

Blir man "tett i rompa" av alle slags jerntabletter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. og i så fall, kan man ta avføringspiller ved siden av? Eller er det farlig å ta for mye av det?

Im so so so soooojjy girls.. Men jeg fikk spørsmål om jeg var gravid i dag, og jeg begynner å få litt panikk - jeg har vært "tett i rompa" i nesten en uke, og jeg fryktet at det kan bli en vond opplevelse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe nei, jeg fikk noen piller, de begynte på H tror jeg og sluttet på fer, var helt normal i magen :) eneste forskjellen var at jeg bæsjet helt svart :-S sorry for the details ;)

Skrevet

Nei, men hadde samme erfaringa som mami!

Skrevet

H.. Find out for me!? :D Eeeeeeevig takknemlig da isåfall!

Jeg hadde et "uheldig" møte med en skrutrekker for noen år tilbake, som endte med en punktert lunge. Deretter fikk jeg kyssesyken og et eller annet med leveren på sykehuset, så jernlageret mitt datt rett i kjellern så jeg har mer eller mindre slitt med det med jevne mellomrom siden den gang. Men brukt samme tabletter.. Men da jeg begynte på dem igjen nå så er jeg potte teeeeett! Og jeg ser - uten å overdrive - ut som en oppblåst elefant! Sånn mage jeg har nå fikk jeg i 4-5 mnd med mini.. Uten å tulle! :o Noe må uuuut, *hyyyl*.

Skrevet

Men kan dere si noen navn? Jeg bruker ferro-retard nå..

(BEKLAGER SÅ mye for at jeg blader dere borti dette her. Jeg hadde aldri gjort det om jeg ikke var desperat!)

Skrevet

Spør legen din, kan det være hemofer tro?? hmm, tok de når lurven var nyfødt så det er en stund siden og jeg har byttet lege siden den gang :(

Jeg hadde sinnsykt lave jernlager og lav blodprosent så legen min mente at dette var de beste pillene..

Skrevet

Neeei, hemofer er vel et eller annet med kroppen?

Nei dæven jeg er usikker altså :-S

Skrevet

Hemofer er de mildeste jerntablettene for magen ja:) Det tåler til og med jeg, som kaster opp av sterke jerntabletter.. bruker dem hele tiden etter råd fra lege (har kronisk jernmangel).

Skrevet

Tror det var hemofer jeg brukte altså!

Navnet virket kjent når mami nevnte det.

Skrevet

Bakpå pakken står det: sammensetningen til hemofer er unik, og gir sjelden ubehag som løs eller treg mage.

Skrevet

Hehe Hemofer er et jerntilskudd, den er en sånn rød "dråpe" utenpå boksen.

Det er faktisk forsket på den og den gir vist mindre plager med magen enn andre jerntilskudd:)

Skrevet

Ok, ja det er legen som har anbefalt de jeg bruker nå, og jeg har brukt dem lenge (fordi jeg var en enorm kløne i tegning,form og farge timen på ungdomskolen) men det "problemet" mitt har ikke oppstått før nå når jeg begynte på dem igjen gitt.. Men skal høre ang. hemofer (?).. :)

Tusen takk!

Skrevet

Hehe.. Når jeg blir "tett i rompa", så spiser jeg bare en pakke med Fishermens, så kommer det i en helsikkens fart... og vips!! Ikke tett lenger ;)

Skrevet

Haha hjertelig! *EnSmuleFlau*

Fishermens er i farta hit nå! (Hyggelig med overnattingsgjester som forstår situasjonen min!) Og hemofer er skrevet ned! :D

Engler er dere! Engler!!

Skrevet

Jeg blir forstoppa av hemofer også jeg.

Men jeg drikker floradix hver dag og den er mild og god. :)

Skrevet

Aminojern heter noe nytt. Har fått veldig god kritikk. Prøv og meld tilbake til oss :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...