Gå til innhold

Uff, i morgen ringer jeg legen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla kaster opp mye hver morgen og kveld..

Har igrunn gjort det siden hun var 6 uker og er nå 4,5 mnd. Har nevnt det for HS mange ganger, men føler de ikke hører etter.. Blabla..så lenge hun er blid og virker fornøyd og går opp i vekt..

Men nå siste 2 ukene har hun kun lagt på seg kun 25g. (Og det har pleid å være 270g i snitt i uka..)

Det er vel ikke hysterisk å ringe legen da?? Blir jo litt bekymret..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ville jeg ringt legen.. Bedre å dra til legen for så å få vite at ingenting er galt, enn at du går rundt å bekymrer deg. Jeg hadde ihvertfall kommet til å ringt legen :)

Skrevet

Det er såååå TYPISK helsesøstre og ikke bry seg!arg.. den der"så lenge vektoppgangen er fin" så er det ikke grunn til bekymring.Kjenner jeg KOKER når jeg skriver og leser dette!

Det er jo søren meg ikke hjelp å få noen plasser i dag!!

Skrevet

Ja, ring legen!!!

"lille" David var 4800 gram når han ble født og gikk fint og trutt opp i vekt frem til han var 3 måneder... har alltid gulper MYE , store sølepytter etter han.. plutselig stod vekta stille i 3 uker, da bestemte jeg meg for å kontakte lege. Vi ble henvist til sykehuset, der de tok ultralydundersøkelse av lillegutt, det viste seg at lukkemuskelen var meget umoden og dette resulterer i mye gulping.. har fått resept på Gaviscon, som lager en hinne mellom spiserøret og magesekken.. Gulper ikke så mye som før og går fint opp i vekt igjen :)

Kan også nevne det at David hadde kolikk de 3 førstemånedene og de kunne se STORE luftbobler i magen hans..

Når de gulper mye får de også en del magesyre opp og dette irriterer halsen og man får halsebrann.

Det kan også være at muskelen mellom magesekken og spiserøret er for stramt, det heter pylorusstenose..hvordan oppfølging man får hvis det er tilfelle, vet jeg ikke.

Uansett, få det sjekket :)

Skrevet

Takker for svar! Da er time best.

Skrevet

Nei - det er ikke hysteriks å ringe legen! Bare ring! Og nå må vel helsesøstra også reagere? Eller synes hun 12,5 g i uka er fint - det er jo tross alt vektoppgang?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...