Gå til innhold

Da har jeg funnet ut hvorfor jeg har så mye sopp i underlivet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tobarnsmor så har jeg ikke all verdens tid til intimbarbering.

Men hver gang det har vokst ut så begynner det å kløøøøøø. Canesten hjelper ikke. Yoghurt naturell hjelper litt, men ikke mye.

Så jeg trenger bare barbere det bort så er kløingen over.

Godt å vite hvorfor, men ikke alltid nok tid til å holde det vedlike :s

Flere som har det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det klør fordi håret vokser, ikke pga sopp

Skrevet

Seier som ho over meg: det er håret som veks, ikkje sopp;) Heilt vanlig, forøvrig:)

Skrevet

Det er ikke fordi håret vokser.

Det er når det har vokst ut en del og det blir klamt.

Har til og med vært til lege som sier det er sopp, men disse pillene jeg har fått har ikke virket.

Skrevet

Det er dessuten en heeelt annen kløing enn det er når håret vokser.

Har hatt sopp mange ganger og det er forskjellig kløing på soppen og når hårene vokser. Her iallefall.

Skrevet

Ja da vet vi det..

Kan jo høres logisk ut by the way, at det blir klamt.. But I dunno!

Skrevet

Ja,herlighet , man kjenner vel forskjell på hårvekst og sopp vel :s Gah,ekkel kløe det siste der! Bra du vet nå hva som forårsaker det da :) Tar tross alt ikke såå lang tid å rake over med høvelen :D

Skrevet

Det der høres VELDIG merkelig ut: at du får sopp fordi du har kjønnshår.

Kjønnshårenes fremste funksjon er jo nettopp å HINDRE at det blir klamt, fordi de sikrer at det kommer luft inn mot huden - litt sånn som ull fungerer.

Helt glattbarberte underliv er klammere of svettere enn de som har litt behøring igjen der.

Og underlivssopp klør jo inni og like rundt selve skjedeåpningen. Regner med at du ikke barberer deg inni der?

Jeg er tilbøyelig til å være enig med de som sier at du klør fordi du barberer deg og hårene vokser ut igjen og stikker/du får små rifter av barberutstyret.

Skrevet

når jeg tenker meg om trengte jeg ikke denne infomasjonen...he he he.

Skrevet

Hehe, ga ikke overskriften deg et lite clue om at dette kanskje var noe å IKKE klikke seg inn på da?

Skrevet

er som å kjøre forbi en bil ulykke det...vil ikke se men må bare,...he he he

Skrevet

Det er jo nettopp derfor jeg mener at det ikke er hårene som vokser som gjør at det klør, fordi det klør i og rundt skjedeåpningen.

Og jeg barberer jo selvfølgelig ikke der.

Skrevet

Så rart, fordi kjønnshårene oppgave er jo å hindre at det skal bli klamt. Det er egentlig ganske logisk også. Og man får lettere soppinfeksjon pga intimbarbering. Men da er det sikkert forskjell på deg og resten av verdens kvinner.. Fint at du fant ut av det da!:o)

Skrevet

Synes det der høres rart ut. Folk som er mye plaget med sopp anbefales jo å ikke barbere underlivet, fordi hår sørger for en liten "luftpute". Det har ikke noe med syklusen din å gjøre?

Skrevet

Ja, ikke sant :o)

Skrevet

Bruk i hvertfall bommulstruser/ boksere/hipsters og unngå syntet undertøy, speiellt g-streng og tanga...

Skrevet

Kan godt være syklusen, men har ikke mensen da jeg går på p-sprøyte.

Bruker hipsters jeg. En gang i blandt g-streng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...