Gå til innhold

Da bærer det avgårde for Glukosebel. test i morra=(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, i morra er dagen:( Er litt bekymra for utfall, er jo så sent ute i graviditeten, er i uke 36, ikke mange ukene igjen å rette opp hvis jeg har svangerskapsdiabetes..... Legen min tok feilen på sin kappe, han mente han burde sjekket for leeeenge sia, men hadde rett å slett ikke tnkt på det, kjempefint for meg liksom:( Ble skikklig satt ut når jeg fikk høre forrige uke av JM at jeg skulle tatt den testen for maange uker sia, visste ikke at det fantes en sånn test engang! Følte meg skikkelig fæl der jeg satt, har jo ikke lagt om kostholdet såå mye etter at jeg ble gravid, så jeg spiser vel litt for mye sukker, og da er det kjipt å få vite så langt uti at man ligger i faresonen:( Men men, får vel bare bite tenna sammen og hoppe i det, får jo ikke gjort så mye med det akkurat nå, håper bare på et neg. resultat, vil ikke måtte ta KS eller får problemer pga stor baby:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heihei!

Jeg ville bare ønske deg lykke til! Det går så bra så:)

Jeg måtte ta en slik test i uke 36 jeg og, men den var fin. Men neste time hos jordmor var det fortsatt sukke ri urinen! Så jeg måtte legge om kostholdet (ikke vært så flink med det jeg da) fullstendig. Og jaggu emg hjalp det ikke! Har til og med gått ned to kilo! Og babyen ser ut til å bli innenfor normalen:)

Det er aldri for sent å forandre litt, det sa jordmoren til meg:) Og heldigvis så er de såpass flinke nå at de ikke lar deg lide unødig! Men du klarer dette:)

Igjen, Lykke til:) Krysser fingrene:)

Skrevet

Takk for fint svar:) Ble ikke test i dag alikevel, fikk IKKE sove i natt pga varme og en viss liten gutt som bestemte seg for å finne ALLE nervepunktene mine å klemme/sparke på, så jeg va rimelig slapp og ødelagt når jeg skulle stå opp:/ Var kvalm og hadde skikkelig hodepine, så da utsatte jeg testen til tirsdag, vil jo helst være i sånn nogenlunde form føre jeg skal sitte fastende på legekontoret i 2 timer! Har konkludert med at jeg fungerer dårlig uten mat og vann på morningen:p

Godt å høre at det er mulig å gjøre noe med det sent uti å da:) Men jeg har aldri harr sukker i urinen, bare BMI over "normalen".... Jeg stoler så lite på BMI, så jeg syns det var stusselig at det var dette som gjorde at jeg måtte testes. Føler at BMI ikke tar forbehold om muskelmasse, benbyggning osv, går jo KUN utifra høyde og vekt og proposjonene mellom disse, funker litt dårlig når jeg er HELE 158 cm lav og har muskelbyggning etter min far;) Men men, skal nå ta den på tirsdag, så blir ihvertfall JM og lege fornøyd:p Tror egentlig ikke at jeg har svangerskapsdiabetes, men like greit å sjekke;)

Skrevet

Jeg har vel prata litt om dette før med deg tror jeg :o) Jeg fikk jo beskjed om at jeg ikke trengte denne testen.. Nå fikk jeg masa meg til det på torsdag, Men endte opp med at jeg hadde så høyt blodsukker at jeg "slapp" å drikke dette sukkervannet... 8,2 på fastende er alt for høyt til det, så da fikk jeg blodsukkerapparat i går... Festlig. Men måtte altså mase meg til det selv, det synes jeg i grunnen var litt rart.

Jordmor var litt "imponert" over at jeg selv hadde følt at jeg trengte denne testen.. og det var jo tydelig at jeg gjorde det. Har hatt to avviksmålinger på babystørrelsen, og hu sa at neste gang ville de sendt meg videre av seg selv.. Men er i uke 28 nå,og vil jo ha tid til å endre kostholdet før babyen er gigantisk!

Men litt greit å ha det apparatet ser jeg, har klart meg ganske bra nå disse to dagene jeg har målt, men passer jo da mye mer på hva jeg trykker i munnen.. Pommes frites ga meg høyt blodsukker nå nettopp :o) Så jeg får skifte det ut med salat neste gang;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...