Gå til innhold

Dere som har barn som er rundt 14 mnd. gammel,...

Anbefalte innlegg

Skrevet

gir dere barna mme enda, eller kun vanlig melk? Gir dere melk på flaske eller i glass?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min er 13mnd,snart 14mnd,har fått ku melk siden han var 11mnd tror jeg det var..helsesøster som sa han skulle begynne med det,får enda kumelk på flaske ja,han forstår seg ikke på kopp,går inn og ut av munn like fort..hehe

Skrevet

Jeg gikk over til vanlig melk etter 15 mndkontrollen. Trodde ikke han likte det, for hadde ikke gjort det tidligere. Men så prøvde jeg da, varmet opp på samme måte som mme, og han slukte det:-)

Han får en flaske på kvelden.

Du kan prøve å bytte ut litt og litt. Bland mme og vanlig melk, og så øker du mengden vanlig melk etterhvert, sånn at h*n blir vant med det og ikke får en brå overgang.

Skrevet

Min er straks 13 mnd. Han begynte å få vanlig melk da han vår 12 mnd. Han får den varma på flaske morgen og kveld. Ellers får han den kald i glass. Liker begge deler like godt. Og overgangen fra MME var ikke noe problem. :)

Skrevet

Min er straks 13 mnd. Han begynte å få vanlig melk da han vår 12 mnd. Han får den varma på flaske morgen og kveld. Ellers får han den kald i glass. Liker begge deler like godt. Og overgangen fra MME var ikke noe problem. :)

Skrevet

Okay...da skal vi prøve å gi mini litt oppvarmet melk på flaske i morgen :) Han liker kald melk hvis han får drikke fra glass, men hvis han skal drikke fra glass selv, så går jo selvfølgelig det meste utenfor koppen :) Hehe....men når man har vasket flaskene, og ikke kokt de,kan de da stå i mange timer helt tom uten melk på uten at det vil danne seg masse bakterier i flasken da?

Skrevet

Gutten min på 3,5 år drikker det fortsatt,

hehe.. han har melkeallergi da.. Begge barna har det. Drikker prosobee begge to.

Det er vel vanlig å begynne med vanlig melk når de er mellom 1 og 1,5 år?

Noen unger liker jo ikke vanlig melk, er nok ingen krise om man ikke bytter akkurat når de er ett år.

Ett-åringen her drakk av glass/kopp en stund, men elsker å helle det på gulvet, så derfor er det stort sett tutekopp som gjelder nå for tiden. Er vel en fase. Hun drikker av kopp når vi gir henne vann utenom da, når vi har full fokus, hehe.

Før kveldsstellet får hun melk på flaske. Kommer nok til å prøve å slutte med flaske i løpet av sommeren, broren var mye syk og vanskelig å få i mat og brukte derfor flaske til han var nesten 2 år. Den avvendingen var helt skrekkelig, så vi vil kvitte oss med den så fort som mulig hos lillesøster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...