LilleBanan blir storebror Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Driver å koker mellom hver gang jeg pumper. Pumper hver kveld for å opprettholde melkemengden, skyller alltid godt av alle delene, men koker den dagen etter likevel...nødvendig? (Gullet er 2mnd)
Gunni_2 Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Best å koke mellom hver gang for å ta knekken på melkebakteriene.
Ranveig R Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Meiner eg leste ein eller annan plass at det var nok å koke ein gong i døgnet, så sant babyen er frisk. Sjuke/for tidlig føde babyar er vel ekstra sårbare (og dermed må ein vere ekstra påpasseleg). Når eg har pumpa har eg kokt pumpa eing gong i døgnet, og skylt den i kaldt vatn (leste eg same plass som det å koke 1xpr døgn) etter bruk. Når eg har pumpa berre ein gong i døgnet har eg kokt pumpa kvar gong.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 Jeg har lest at man skal koke ALT etter hvert bruk. Først skylle i kaldt vann, så vaske med såpevann, så koke. Melkebakteriene er ganske skumle, og kan lage skikkelig magetrøbbel - også hos helt friske barn.
tullehøna Skrevet 30. mai 2008 #5 Skrevet 30. mai 2008 HS sa til meg at eg ikkje trengte koke pumpa mellom kvar gang. Berre legge den i kjøleskapet mellom kvar bruk. Ikkje skylle med vatn eller demontere, men berre skru på lokkene så den er tett. Men bør vaske skikkelig 1 gang i døgnet. Når eg spurte om dette var tulla mi 5 mnd gamal.
Gjest Skrevet 30. mai 2008 #6 Skrevet 30. mai 2008 Du kan skylle i kaldt vann og så sette i kjøleskapet. Så koker du en gang i døgnet. På bruksanvisningen på min Medela Swing elektriske pumpe står det at en ikke trenger å koke annet enn en gang i døgnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå