Gå til innhold

Dårlige venninner???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått tre barn ganske tett, og er nå gravid igjen. Det var absolutt ikke forventet eller planlagt, men vi har valgt å beholde barnet siden abort er helt uaktuelt for oss. I begynnelsen hadde jeg det kjempetøft og gråt mye og skjønte ikke hvordan jeg skulle klare det. Men nå går det heldigvis bedre, og vi gleder oss til å få enda et nurk :)

Men da jeg skulle fortelle mine gode venninner at jeg var gravid igjen, ble jeg skikkelig skuffa og såra! Det var ingen av dem som sa gratulerer eller sa at de syntes det var hyggelige nyheter. Det virket bare som om de ble skikkelig sjokkert og to av dem har faktisk sagt at de er glad de ikke er meg...Flere av dem har selv barn tett i alder og vet hvor slitsomt det kan være. Burde de ikke vært mer positive og muntret meg opp og støttet meg? Det ville jeg gjort ihvertfall hvis jeg var en av dem...Ingen av dem har sagt noe direkte frekt, men det er heller det at de IKKE sier noe for å muntre meg opp som sårer meg! Hvis det var en av dem som var havnet i min situasjon, ville jeg garantert prøvd å få henne til å se det positive i situasjonen og gjort hva jeg kunne for å støtte og hjelpe. Er jeg overfølsom eller hva synes dere om dette?? Skal jeg si noe til dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke si til dem at i den situasjonen du er nå trenger du litt støtte fordi du selv er redd for at det skal bli veldig slitsomt? Er ikke sikkert de tenkte så langt, er så mange som bare slenger ut kommentarer om sin egen situasjon og hva som er optimalt for dem uten å sette seg inn i hvordan andre virkelig har det.

Skrevet

Merkelige venner du har. På tide å gå ut for å skaffe noen nye som støtter, hjelper og muntrer deg opp når du føler deg blue. Disse er jo direkte usympatiske. Tror ikke jeg ville tatt det opp med dem. Like bra at du vet nøyaktig hvordan de er innerst inne. Hvis du tar det opp kan de bli falske og det er ikke akkurat så mye bedre.

Skrevet

man bytter vel ikke ut venner bare på grunn av en sånn kommentar??? Greit at det var frekt sagt, men man kan da fortelle sine venner at man trenger litt støtte...Man blir da ikke falsk av å høre at en venninne trenger en? Finnes mange måter å gi beskjed på, HI trenger ikke kommentere den forrige samtalen en gang, bare ha en normal samtale der hun kommenterer at hun trenger vennene sine til å støtte seg.

Skrevet

De reagerte nok sånn av samme grunn som gjorde at du ble litt stressa og deppa i begynnelsen. Du syntes jo også at det blir mye med tre så tette. Kanskje du burde nevne at dette gjorde deg enda mer deppa, og at du nheller trenger litt støtte nå? De trenger sikkert bare litt tid til å komme over det første sjokket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...